سمنان می‌تواند پذیرای جمعیت تهران باشد

    کد خبر :240124

استاندار سمنان با بیان اینکه ظرفیت های مطلوب استان می تواند در سطح ملی مورد استفاده قرار گیرد، گفت: سمنان در صورت تامین زیرساخت‌ها پذیرای جمعیت تهران است.

خبرگزاری ایسنا: سید شهاب‌الدین چاوشی ظهر پنجشنبه در شصتمین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهر سراسر کشور در سمنان بابیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری از جمله وجود دو فرودگاه، خط راه‌آهن و ترانزیت جاده‌ای است و در محور مواصلاتی شرق-غرب و شمال-جنوب قرار دارد، ابراز داشت: سمنان در صورت تامین زیرساخت‌ها می‌تواند پذیرای جمعیت تهران باشد و به عنوان استان معین در بحران‌ها پایتخت را یاری کند.

وی بابیان اینکه دولت اعتبارات خوبی را در توسعه ناوگان حمل‌ونقل و بافت فرسوده در نظر گرفته است، افزود: بنابراین نقش شهرداری‌ها در این بین می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد که با برآورد هزینه‌های خود در زمینه احیا بافت فرسوده و ناوگان حمل‌ونقل بتوانند در خدمات‌رسانی بیشتر به مردم سهیم شوند.

استاندار سمنان بابیان اینکه ظرفیت‌های مطلوب این استان می تواند در سطح ملی مورد استفاده قرار گیرد، ابراز داشت: در استان تلاش شد تا با تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری راه را برای ورود بخش خصوصی هموار کنیم که در این بین مساعدت شهرداری‌ها می‌تواند در تحقق این هدف موثر باشد.

چاووشی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداری‌ها به منابعی مانند کمیسیون ماده ۱۰۰ و پنج وابسته هستند بنابراین باید این نهادها تلاش کنند تا به درآمدهای پایدار دست پیدا کنند و قطعا این کار می تواند شهرها را در پیش برد اهداف توسعه اقتصادی بهتر یاری کند.

وی افزود: امروز اداره شهرها از شکل سنتی خود خارج‌شده و باید همگام با تاکنولوژی برای ساختن شهری هوشمند مبتنی بر انسان محوری تلاش کرد، بنابراین در شهرداری‌ها باید به روز کردن خدمات برای افزایش سطح رفاه اجتماعی مردم را، در اولویت قرار دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید