دستگیری ۶ عامل تهیه و توزیع مواد محترقه در قزوین

  • حوادث
  • پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۷:۱۹
    کد خبر :240113

فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف 457 هزار عدد مواد محترقه و بازدید از 112 واحد صنفی و دستگیری 6 نفر از عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه در قزوین خبر داد.

به گزارش ایسنا:سردار مهدی محمودی اظهار کرد: تجربه تلخ حوادث سال‌های گذشته در مراسم چهارشنبه آخر سال، همواره موجب دغدغه و نگرانی خانواده‌ها و پلیس در آستانه ایام نوروز است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به خطرات ناشی از استفاده از مواد آتش‌زا و خطرآفرین، گفت: برخورد قاطعانه با افراد معدودی که با رفتارهای غیرقانونی، ناهنجار و پرخطر، ایجاد راه‌بندان، سد معبر، ایجاد مزاحمت و پرتاب مواد محترقه و آتش‌زا، نظم و امنیت عمومی شهرها را مختل می‌کنند، مطالبهٔ به‌حق آحاد مردم از متولیان اصلی برقراری نظم و امنیت است.

وی با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی که با همکاری پلیس آگاهی و پلیس اطلاعات استان به‌منظور جلوگیری از حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال برگزار شد، خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح تعداد 112 واحد صنفی با هماهنگی مراجع قضائی مورد بازدید قرار گرفت که تعداد 457 هزار عدد انواع مواد محترقه کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دستگیری 6 نفر از عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه و آتش‌زا در استان، تصریح کرد: کسانی که با تهیه و فروش مواد محترقه موجب اخلال در نظم و امنیت عمومی و آسایش و آرامش مردم شوند نیز تا پایان ایام نوروزی در بازداشت خواهند بود.

محمودی با تأکید بر اینکه پلیس هرگز شادی و تخلیهٔ هیجان را در نسل جوان جامعه نکوهش نمی‌کند، تصریح کرد: زمانی که پای آزردن دیگران و تخریب اموال عمومی و بر هم زدن نظم و امنیت به میان می‌آید، مسئله فرق می‌کند و انتظار آحاد مردم نیز از پلیس چیزی جز برخورد قاطعانه نیست؛ چراکه پلیس مجری قانون است و در قانون مجازات اسلامی نیز برای افراد مخل نظم و امنیت، مجازات در نظر گرفته‌ شده است.

فرمانده انتظامی استان در خاتمه با توصیه به شهروندان برای کنترل فرزندان خود از آنان عنوان کرد: احترام به حقوق هم‌وطنان را فراموش نکنند و رفتارهای پرخطر را تفریح به شمار نیاورند تا به خاطر لحظه‌ای شادی و هیجان کاذب، حادثه‌ای ناگوار را برای خود و دیگران رقم نزنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید