ظریف و حاشیه نشست بین المللی زنان ، صلح و امنیت پایدار

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۵:۵۷
    کد خبر :240051

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز در حالی در نشست بین المللی زنان ، صلح و امنیت پایدار شرکت کرد که در ابتدای سخنرانی اش به نظر رسید که متن سخنرانی را همان پشت تریبون به او دادند.

ظریف که تازه سخنرانی اش را شروع کرده بود ترجیح داد خودش حرف بزند تا اینکه به متن ارایه شده مراجعه کند.
این متن را در دقیقه دوم سخنرانی ظریف به او دادند اما آقای وزیر با لبخند در حالی که از گرفتن و در عین حال خواندن متن سرباز می زد خطاب به حضار این نشست اظهار کرد: «چیزی را که آدم نخوانده که نمی تواند الان درباره آن صحبت کند!» بعد هم خودش بدون هیچ متنی سخنرانی کرد.

** سلفی با ظریف
ظریف آخرین سخنران این نشست بین المللی بود و پس از آن ، شرکت کنندگان نشست نه تنها با او عکس یادگاری بلکه پایین پله های مرکز مطالعات وزارت خارجه سلفی هم با وزیر خارجه کشورمان گرفتند.
با وجود لبخند معروف ظریف به نظر می رسید این لبخند برای یکی از عکاسان حاضر کافی نبود چون آن عکاس به ظریف گفت : «آقای ظریف بی زحمت یه کم لبخند بزنید!»

** مجری حواس پرت
در ابتدای برگزاری نشست بین المللی زنان ، صلح و امنیت پایدار ، مثل تمام نشست ها ، سرود ملی نواخته شد اما معلوم نبود که مجری محترم این نشست در زمان پخش سرود ملی کجا بود ! چون بعد از پخش سرود ، خیلی شیک ، پشت تریبون قرار گرفت، ابتدا به شرکت کنندگان نشست خیر مقدم گفت بعد هم آنها را به گوش دادن سرود ملی کشورمان دعوت کرد که ناگهان به او گوشزد کردند مبنی بر اینکه « سرود ملی قبلا نواخته شده است!» خانم مجری نیز هول شد و با لبخند تلاش کرد تا قضیه را جمع کند.

**خانم ابتکار و فیلم برداری از ارکستر بانوان
این گوشی های هوشمند به دلیل دوربین داشتن ، ابزار خوبی به شمار می آیند . در نشست امروز ، گروهی از بانوان ، ارکستر کوبه ای با عنوان « آوای ناریکا» را اجرا کردند .
طنین چندین دف به طور همزمان ، همه را به وجد آورده بود، به نظر می رسید که نفس ها بند آمده است. خیلی از شرکت کنندگان این نشست اعم از خارجی و داخلی گوشی به دست با دوربین های روشن شروع به عکاسی و فیلمبرداری از ارکستر کردند.
در این میان معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده هم به این جمع پیوست و در حالی که دوربین گوشی اش را روشن کرده بود از این گروه عکس یا فیلم گرفت.
برنامه این بانوان نوازنده آنقدر زیبا بود که شماری از میهمانان خارجی به حالت ایستاده ، آنان را تشویق کردند .
به گزارش ایرنا ، نشست بین المللی زنان ، صلح و امنیت پایدار که از روز 16 اسفند در مرکز مطالعات وزارت خارجه و با میزبانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری آغاز بکار کرده بود، امروز 17 اسفند (پنجشنبه) با سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان و صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.
در این نشست فعالان زن از کشورهایی همچون لبنان ، بنگلادش ، افغانستان ، اندونزی ، پاکستان و هندوستان شرکت کردند.
تعادل جنسیتی توسعه صلح و پایداری امنیت ، آثار مخاصمات و در گیری های مسلحانه بر زنان ، نقش زنان در فرآیند صلح ، نقش زنان در توسعه پایدار و امنیت محیط زیست از محورهای این نشست بین المللی بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید