وزیر کشور: ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه‌های فوتبال همچنان جاری است

    کد خبر :239972

وزیر کشور با اشاره به اینکه ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه های فوتبال همچنان جاری است گفت: در دیگر جاهایی که وزارت ورزش با هماهنگی هایی که انجام داده است توفیقاتی داشته ایم که با رعایت شئونات بانوان حاضر می‌شوند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه همایش استانداران، مدیرزان کل سیاسی و فرمانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا با بانوان که اخیراً به ورزشگاه آزادی برای مشاهده مسابقه فوتبال حضور یافتند برخورد قهری صورت گرفت یا خیر؟ گفت: وقتی قانون انجام کاری ممنوع است همه باید رعایت کنیم البته در دیگر جاهایی که وزارت ورزش با هماهنگی هایی که انجام داده توفیقاتی داشته ایم که با رعایت شئونات بانوان حاضر می‌شوند اما برای تماشای بازی فوتبال این ممنوعیت همچنان جاری است و کسانی که به آنجا مراجعه کرده بودند پلیس مانع حضورشان در ورزشگاه شد.

وزیر کشور ادامه داد: سخنگوی وزارت کشور در این‌باره گفته بود که بانوان در محل خوبی حضور دارند خیلی ها اظهار نظرهایی کردند که انگار که ناراضی هستند که این افراد در جای مناسبی حضور یابند، منظور از خوب و بد این بوده که این بانوان در بازداشتگاه و زندان نیستند زیرا آبروی افراد برای وزارت کشور مهم است و خانمی که از روی بی اطلاعی و به هر دلیلی به ورزشگاه مراجعه کرده پلیس مانع حضور آنها شد و بعد هم آنها تا پایان بازی به محلی هدایت کردند.

رحمانی فضلی گفت: آنها در کلانتری حضور یافتند و با آنها صحبت شد و سپس به خانه‌های خود رفتند، تعجب می‌کنم که برخی می‌خواهند با آبروی دیگران بازی کنند اصلا برخورد قهری نبوده است ممنوعیتی در این باره وجود داشته که پلیس هم طبق قانون جلوی انجام کاری که ممنوع بوده را گرفته لذا اگر قانون در این باره وجود داشته باشد که حضورشان آزاد باشد همین پلیس امنیت آنها را برقرار خواهد کرد.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا در جلسه اخیرتان با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موضوع حضور بانوان در ورزشگاه ها مطرح شد یا خیر؟ اظهار داشت: در این جلسه نیز موضوع حضور زنان در ورزشگاه مطرح نشد. در آن جلسه پیرامون مسائل اجتماعی سیاسی و امنیتی و حوادث دی ماه و اخیر و شرایط اجتماعی کشور گفت‌وگو کردیم و به سوالات آنها پاسخ دادیم. یکی از مسائلی که این عزیزان مطرح کردند که به حق هم است و باید به آن توجه شود مسئله حجاب به معنای کلی بود که قرار شد در جلسه دیگری در این خصوص صحبت کنیم. هیچ برخورد قهری تاکنون در مسئله حجاب نشده است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری همایش سه روزه فرمانداران گفت: جمع بندی از عملکرد چهار ساله وزارت کشور و به خصوص سال جاری و برنامه‌های آتی این وزارتخانه تشریح و همچنین قوانین مقررات و حوزه‌های مختلفی که فرمانداران با آن سر و کار دارند تبیین و مطرح شد. در این همایش که به مدت سه روز به طول انجامید با توجه به تغییراتی که در سطح فرمانداران انجام شده بود جمع بندی از عملکرد چهار ساله وزارت کشور و به خصوص سال جاری و برنامه‌های آتی این وزارتخانه تشریح و همچنین قوانین مقررات و حوزه‌های مختلفی که فرمانداران با آن سر و کار دارند تبیین و مطرح شد. معاونان و روسای مراکز وزارت کشور در این همایش سه روزه الزامات و مقتضیات، تحلیل ها، نیازها و برنامه های وزارت کشور را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، عمرانی، حقوقی و … تشریح کردند. همچنین در این جلسات نیز فرمانداران مطالب مورد نظر خود را بیان و پاسخ‌های لازم ها را دریافت کردند.

انتهای

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید