نتانیاهو: غور اردن برای همیشه در کنترل اسرائیل باقی خواهد ماند

    کد خبر :239837

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: بدون توجه به هرگونه سازش سیاسی که در آینده شکل گیرد، منطقه غور اردن بخشی از اسرائیل باقی خواهد ماند.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آنادولو، بنیامین نتنیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جریان سخنرانی در کلوپ اقتصادی واشنگتن گفت: فکر می‌کنم اکثر اسرائیلی‌ها خواهان وضعیتی هستند که در آن بتوانیم از فلسطینی‌ها جدا شویم. من نمی‌خواهم فلسطینی‌ها شهروندان اسرائیل باشند و نمی‌خواهم آنها دغدغه اسرائیل به شمار آیند. من راه حلی می‌خواهم که بر اساس آن تمامی فاکتورهای لازم برای حکومت بر خودشان را داشته باشند اما هیچ یک از این فاکتورها ما را تهدید نکند.

وی افزود: این بدان معناست که هر راه‌حل و سازشی که به وجود آید، منطقه غرب رود اردن (غور اردن) که شامل مناطق فلسطینی نیز می‌شود، از نظر نظامی تحت کنترل اسرائیل خواهد بود. امنیت، اختیارات امنیتی و مسئولیت منطقه غور اردن بر عهده اسرائیل خواهد بود.

نتنیاهو در ادامه ادعا کرد: خاورمیانه مملو از دولت‌های ناکام و دولت‌های فروپاشیده است و اگر اسرائیل مسئول اصلی امنیت منطقه غور اردن نباشد، فلسطینی‌ها یا هرکس دیگری فرو خواهند پاشید.

نزدیک به ۶۰۰۰ یهودی در منطقه غور اردن که در امتداد مرز شرقی اشغال شده کرانه باختری کشیده شده است، اسکان داده شده‌اند. اسرائیل در جریان جنگ اعراب-اسرائیل در سال ۱۹۶۷ کرانه باختری از جمله قدس شرقی را اشغال کرد.

این در حالی است که قوانین بین‌المللی کرانه باختری و قدس شرقی را به عنوان مناطق اشغالی می‌داند و شهرک‌سازی‌های اسرائیل در این مناطق را غیرقانونی اعلام کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید