شعار تظاهرکنندگان انگلیسی علیه ولیعهد جنجالی عربستان؛ از قاتلان مردم یمن در لندن استقبال نمی شود

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۳۲
    کد خبر :239767

معترضان به سفر محمد بن سلمان به انگلیس در خیابان «داونینگ استریت» لندن تجمع کردند و علیه او شعارهایی سر دادند.
به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری آناتولی، لندن، پایتخت انگلیس روز چهارشنبه صحنه تظاهرات گسترده در اعتراض به سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به انگلیس بود. ائتلاف «جنگ را متوقف کنید» تظاهراتی را مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس در لندن در اعتراض به سفر ولیعهد سعودی سازماندهی کرد.

تظاهرکنندگان در خیابان «داونینگ استریت» لندن تجمع کردند و علیه محمد بن سلمان که با ترزا می، نخست وزیر انگلیس دیدار کرد، شعارهایی سردادند. شرکت کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهایی حمل می کردند که روی آن ها نوشته شده بود «دست از یمن بردارید، بن سلمان جنایتکار جنگی است» و «از قاتلان مردم یمن در لندن استقبال نمی شود».

تظاهرکنندگان همچنین شعارهایی علیه تجاوز نظامی عربستان به یمن سردادند و توقف فروش سلاح به این کشور را خواستار شدند.

لیندسی جرمن از اعضای ائتلاف «جنگ را متوقف کنید» از سفر بن سلمان به انگلیس و استقبال مقامات انگلیسی از وی به شدت انتقاد کرد و گفت بن سلمان مسئول جنایات در یمن، قتل عام یمنی ها و نقض حقوق بشر در یمن است.

کریس ویلیامسون، نماینده حزب کارگر انگلیس در پارلمان این کشور نیز که در میان تظاهرکنندگان حضور داشت گفت بن سلمان نه تنها در یمن بلکه در داخل عربستان نیز حقوق بشر را نقض می کند. وی همچنین از استقبال حزب حاکم انگلیس از بن سلمان به شدت انتقاد کرد و افزود مردان و زنان یمنی به طور علنی به دست بن سلمان قتل عام می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید