۱۳۰ هزار شغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شد

    کد خبر :23953

معاون وزیر صنعت، معدن تجارت از رشد ۴۷ درصدی سرمایه‎گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال ۹۶ خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی ها قرار است بیش از ۱۳۰ هزار شغل با سرمایه گذاری‌های جدید در این بخش ایجاد شود.

 به گزارش بازتاب به نقل از شاتا، علی یزدانی با اشاره به شعار امسال و تاکید مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال، افزود: امسال با سرمایه‌گذاری‌های جدیدی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی صورت می‌گیرد بیش از ۱۳۰ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به روند صعودی سرمایه‌گذاری در شهرک‌های نواحی صنعتی، خاطر‌نشان کرد: در سال ۹۶ با گذشت دو ماه از ابتدای سال تعداد ۱۵۰قرارداد جدید سرمایه گذاری در شهرک‌ها نواحی صنعتی منعقد شده است، این درحالی است  که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  ۵۰ قرارداد بیشتر شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن تجارت اضافه کرد: مقایسه آمار سال گذشته و سال جاری از رشد ۹ برابری  از نظر مساحت حکایت دارد و این موضوع تاییدی بر بهبود فضای کسب وکار در کشور است.

یزدانی در ادامه بیان کرد: در طول فعالیت دولت تدبیر وامید ۱۴هزار و ۷۹۵ قرارداد برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در شهرک‌های صنعتی منعقد شده که این رقم در سال گذشته ۴هزار و ۳۱ قرارداد در فضایی به مساحت یک هزارو ۳۷۳ هکتار بود.

وی با اشاره به اینکه قراردادهای جدید سرمایه‌گذاری در دولت یازدهم در مساحت ۶ هزارو ۲۲۴ هکتاری اجرایی می‌شود، تصریح کرد: تنها در ۵روز پایانی سال گذشته ۷۳۰ قرارداد برای سرمایه گذاری‌های جدید امضا شده که نشان‌دهنده عزم جدی دولت در سرعت بخشیدن به تولید و اشتغال است.

معاون وزیر صنعت،معدن تجارت گفت: در دولت تدبیر و امید ۹ هزار و ۱۵۷ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده که ۱۴۹ هزار و ۲۷۲نفر اشتغالزایی به همراه داشته است. این واحدها از نظر تعداد نسبت به سال ۹۴ بیش از ۸ درصد افزایش داشته و از نظر اشتغال نیز افزایش ۲۰ درصدی را شاهد است.

یزدانی با اشاره با دستاوردهای دولت یازدهم در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، افزود: براساس تفاهم نامه‌های موجود با بانک‌ها تسهیلات فنی و اعتباری بنگاه‌های کوچک ۶ درصد زیر نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است و در این راستا ۳۴۶۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب یک هزارو ۶۶۸ قرارداد در سال‌گذشته به کارگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک و متوسط پرداخت شده که زمینه اشتغال ۳۳ هزار و ۶۲۳ نفر را فراهم کرده است.

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال جدید در بنگاه‌های کوچک و متوسط به عنوان یک برنامه مهم یادکرد و گفت: در سال جاری برنامه‌های متنوعی برای افزایش تولید و اشتغال در شهرک‌های صنعتی داریم تا بتوانیم بیش از ۱۳۰ هزار شغل با سرمایه گذاری‌های جدید ایجاد کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید