پیشنهاد آتش‌بس در غوطه شرقی کارگردانی غرب برای تجدید قوای تروریست‌هاست

    کد خبر :239462

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: در حقیقت غرب از آنجا که شاهد قلع و قمع گروه‌های تروریستی توسط دولت سوریه بود پیشنهاد آتش بس در غوطه شرقی را داد تا با این اقدام شرایط برای تجدید قوای گروه‌های تروریستی فراهم شود.
جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص احتمال موفقیت آتش بس در غوطه شرقی و اینکه برخی کارشناسان معتقدند آمریکایی ها به دنبال سوء استفاده از این فرصت برای احیای تروریست ها و آرایش دوباره داعش در حومه دمشق هستند، گفت: به طور کلی تجربه آتش بس در سوریه همواره نشان داده که غرب درصدد احیای گروه های تروریستی بوده است.

وی در خصوص خط مشی دولت سوریه پیرامون آتش بس گفت: دولت سوریه و هم پیمانانش همواره معتقد بودند که مشکل سوریه راه حل نظامی و جنگی ندارد و بدون جنگ قابل حل و فصل است.

قنادباشی ادامه داد: در حقیقت غوطه شرقی محلی نزدیک به پایتخت سوریه است لذا تروریست‌ها کوشش می کنند که غوطه شرقی را در اختیار قرار گیرند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: در شرایط فعلی بیش از 80 درصد سوریه در اختیار ارتش این کشور است اما در این قسمت غوطه شرقی هنوز تروریست ها وجود دارند و به رغم اینکه نیروهایی از این منطقه به سمت ادلب رفتند اما این گلوگاه برای اعمال فشار به دولت سوریه هنوز در دست گروه های تروریستی است.

در گفت‌وگو با دانشجو، وی خط مشی آمریکا در این خصوص را علاوه بر مسئله احیای گروه های تروریستی و تجدید قوای این گروهک ها ریشه کن آرامش در سوریه عنوان کرد و گفت: آرامشی که در ماه های اخیر در سوریه ایجاد شده بود اسرائیل و عربستان را نگران کرد آنها علاقه مند نیستند سوریه و کشورهای مقاومت به سمت آرامش پیش بروند لذا به دنبال آن هستند که با احیای این گروه ها توجه دولت سوریه را به سمت غوطه شرقی جلب کنند.

قنادباشی با اشاره به منطقه جغرافیای غوطه شرقی گفت: این منطقه در جنوب سوریه واقع شده است و عنوان می شود که آمریکا به دنبال آن است که گروه های تروریستی داعش را از مرز اردن مجددا به این منطقه فرا بخواند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: همواره پیشنهاد آتش بس از طرف غرب به دلیل کاراقدامات کارگردانی بوده است و آنها از این جهت آتش بس را پذیرفتند که دیدند سوریه در حال قلع و قمع گروه های تروریستی است و امید دارند تا با این آتش بس شرایط را برای تضعیف دولت سوریه مهیا کنند.

وی ادامه داد: در غوطه شرقی گروهی به نام جیش الاسلام وجود دارد که در حقیقت توسط عربستان ایجاد شده و عربستان قصد دارد شرایط حمایتی که ایران از حزب الله داشت را برای این گروه فراهم کند.

قنادباشی ادامه داد: گروه جیش الاسلام تحصیل‌کرده دانشگاه های مدینه هستند و در جریان تکفیر بسیار کارکشته اند و در حقیقت عربستان به دنبال گسترش این گروه در منطقه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید