فیلم های شکست خورده گیشه با فروش کمتر از 1 میلیارد

    کد خبر :239303

نکته ایی که فیلمسازان به آن دقت نظر بیشتری داشته باشند این است که ۴۶ فیلم زیر ۱ میلیارد فروش داشتند که نسبت به سال گذشته تعداد فیلم‌هایی که زیر ۱ میلیارد فروش داشتند بیشتر شده است.
با توجه به اکران ۷۸ فیلم سینمایی تا پایان بهمن ماه ۳۸ فیلم سینمایی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان فروخت و ۴۶ فیلم کمتر از ۱ میلیارد فروش داشتند.

سازمان سینمایی تا پایان بهمن ماه فروش فیلم‌ها را معادل ۱۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اعلام کرد توانست رکورد بیشترین فروش در تاریخ خود را ثبت کند. این درحالی است که تا پایان بهمن ماه امسال ۷۸ فیلم اکران شده است و به این رقم دست یافته است

این درحالی است که در سال ۹۵ تا پایان بهمن ماه با ۶۴ فیلم به نمایش درآمد به فروش ۱۶۴ میلیارد تومان دست یافتیم. نکته قابل تامل دیگر این که علاوه بر رشد فروش فیلم‌ها در سال گذشته با افزایش رو به رشد مخاطب مواجه بودیم، اما امسال در اکثر ماه‌های سال با کاهش مخاطب روبرو بودیم.

با احتساب این مهم که ۱۴ فیلم نسبت به سال گذشته بیشتر اکران شده است و با افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت در سال ۹۶ مواجه بودیم افزایش فروش فیلم‌ها تا پایان بهمن ماه دور از ذهن نیست.

نکته دیگری که می‌توان به آن توجه کرد و باید فیلمسازان به آن دقت نظر بیشتری داشته باشند این است که ۴۶ فیلم زیر ۱ میلیارد فروش داشتند که نسبت به سال گذشته تعداد فیلم‌هایی که زیر ۱ میلیارد فروش داشتند بیشتر شده است. فیلم‌هایی که کمتر از یک میلیارد و بیش از نیم میلیارد فروش داشتند عبارتند از:

حریم شخصی ۸۶۵ میلیون و ۲۷۴ هزار تومان

پل خواب ۸۰۸ میلیون و ۸۶ هزار تومان

آذر ۷۹۵ میلیون و ۴۸ هزار تومان

کمدی انسانی ۷۵۲ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان

خانه کاغذی ۶۱۱ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان

شکلاتی ۵۵۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان

حقه باز دم دراز ۵۱۸ میلیون و ۶۱۳ هزار تومان

زادبوم ۵۰۱ میلیون و ۲۷ هزار تومان

۳۸ فیلم کمتر از نیم میلیارد فروش داشتند که به نظر می‌رسد فیلمسازان و تهیه‌کنندگان در روند تولید فیلم‌ها باید دقت نظر داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید