پژمانفر: چرا دولت در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر استنکاف می‌کند؟

    کد خبر :239288

نماینده مردم نماینده مشهد در مجلس با انتقاد از روند اجرایی شدن قانون تصویب شده در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گفت: چرا دولت در اجرای این قانون استنکاف می کند.

به گزارش ایسنا، نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم نماینده مشهد در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در تذکری در خصوص اصل 8 قانون اساسی و ماده 4 قانون مدنی گفت: اگر قانونی در مجلس مصوب می شود و بعد از آن به تایید شورای نگهبان می‌رسد، در روزنامه‌ کثیرالانتشار چاپ می‌شود بعد از 15 روز لازم‌الاجرا است. یکی از قوانینی که در کشور مصوب شد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر بود. متاسفانه امروز هم یک بی تفاوتی نسبت به تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی علی الخصوص در حوزه دستوراتی که خود رئیس‌جمهور به دستگاه‌ها می دهد، وجود دارد. قانون ارزشمند در خصوص امر به معروف و نهی از منکر را در دستگاه‌های اجرایی معطل نگه داشته‌اند.

وی افزود: علیرغم همه مشکلاتی که در فرآیند تصویب این قانون بود که به شورای حل اختلاف قوا رفت و حق به مجلس داده شد و همه تشریفات طی شد، چرا دولت از اجرای این قانون استنکاف می کند؟ در این خصوص تذکر بدهید.

پژمانفر در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: مطرح می کنند اگر قرار باشد کسی سخنگوی مردم باشد، فقط سخنگوی مردم رئیس‌جمهور منتخب است. این معنایش این است که رئیس‌جمهور از کارهای کشور فاصله گرفته و در مسائل غیرمرتبط اظهار نظر می کند. کار حوزه‌های مختلف روی زمین مانده هر کس در حوزه خودش صحبت کند.

علی مطهری در خصوص قانون امر به معروف و نهی از منکر گفت: حرفتان صحیح است. متاسفانه همه دولتها به این موضوع اهمیت لازم را نمی‌دهند و وظیفه‌ای برای خود قائل نیستند. آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم اعمال قانون است وظیفه دولت اسلامی است نه مردم. ولی در هر دولت ما این نقص را شاهد هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید