تحلیل تصاویر پهپادهای نظامی با هوش مصنوعی گوگل

    کد خبر :239147

ارتش آمریکا در حال اجرای طرحی موسوم به ماون است که در قالب آن از هوش مصنوعی برای تفسیر و تحلیل تصاویر تهیه شده از طریق پهپادها استفاده می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از یاهونیوز، همکار اصلی در اجرای این طرح گوگل است و به همین منظور از کیت های برنامه نویسی خاصی موسوم به TensorFlow استفاده می شود. وزارت دفاع آمریکا با کاربرد این کیت ها می تواند به سرعت عکس های گرفته شده با استفاده از پهپادها را تجزیه و تحلیل کند و به اطلاعات ذی قیمتی دست یابد.

گوگل مدعی است که این فناوری هوشمند تنها کاربردی دفاعی دارد و از آن استفاده های تهاجمی به عمل نخواهد آمد. البته مطالب تهیه شده توسط هوش مصنوعی گوگل توسط عده ای متخصص نظامی مرور و بررسی می شود.

البته منابع مطلع می گویند این همکاری گوگل با ارتش آمریکا با مخالفت و واکنش منفی تند عده ای از کارکنان این شرکت مواجه شده که می گویند فناوری هوش مصنوعی نباید کاربردهای نظامی پیدا کند. اما ظاهرا مدیران ارشد گوگل برای این مخالفت ها و دغدغه ها اهمیت چندانی قائل نشده اند.

وزارت دفاع آمریکا و گوگل هر دو از هرگونه اظهار نظر رسمی در این زمینه خودداری کرده اند و انتظار می رود عملیاتی شدن نهایی این طرح تا شش ماه آینده به طول بینجامد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید