دمشق:ارتش سوریه درعملیات علیه تروریست ها از غیرنظامیان حمایت می کند

    کد خبر :239109

وزارت امور خارجه سوریه روز سه شنبه با ارسال نامه های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره ای شورای امنیت تاکید کرد که ارتش این کشور در چارچوب ماموریت هایش برای مبارزه با تروریسم، در جریان عملیات نظامی علیه تروریست ها در غوطه شرقی ازغیرنظامیان حمایت می کند.

به گزارش بازتاب از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه افزوده است: ارتش سوریه عملیات نظامی خود را برای نابودی تروریست ها در غوطه شرقی در چارچوب اجرای وظایف خود در مبارزه با تروریسم اجرا کرده است.
وزارت خارجه سوریه افزوده است: سوریه با نگاه مثبت به قطعنامه 2401 شورای امنیت سازمان ملل متحد می نگرد که در آن بر توقف درگیری ها تاکید شده است.
دراین نامه آمده است: دولت سوریه تنها ساعاتی پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت آتش بس روزانه به مدت 5 ساعت را به اجرا درآورد و گذرگاه های امنی برای تضمین جان ساکنان و خروج امن غیر نظامیان برای دوری از مواضع گروه های تروریستی و نیز امکانات لازم برای اقامت آن ها فراهم آورد.
وزارت خارجه سوریه اضافه کرده است: رفتار برخی از کشورها و اظهاراتی که آن ها پس از تصویب قطعنامه 2401 شورای امنیت ایراد کردند نشان می دهد که هدف رسیدن به آتش بس واقعی و حمایت از غیر نظامیان نیست بلکه آن ها می خواهند از سازمان ملل متحد برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه و متحدان آن در مقابله با گروه های تروریستی استفاده ابزاری کنند.
دولت سوریه در پایان از دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت خواسته است تا به کشورهای حامی تروریست ها در غوطه شرقی برای توقف حملات آن ها به مناطق مسکونی و بیمارستان ها فشار آورند.
دولت سوریه با ورود کمک های بشر دوستانه به غوطه شرق موافقت کرده است؛ اما تروریست ها در چند مرتبه با هدف قرار دادند کاروان حامل کمک ها به آن ها اجازه ورود به غوطه شرقی را ندادند.
قطعنامه 2401 شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس 30 روزه در سوریه از دوشنبه هفته گذشته در سراسر این کشور به اجرا در آمده است؛ در این قطعنامه تصریح شده که پایان دادن به درگیری ها در سوریه شامل عملیات نظامی علیه ‘داعش’ ، ‘القاعده’ و ‘جبهه النصره’ (ANF) و سایر گروه های تروریستی نمی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید