خسارت پرستاران از تاخیر در پرداخت مطالبات

    کد خبر :239094

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، از تاخیر طولانی مدت در پرداخت مطالبات معوق پرستاری انتقاد کرد و گفت: وزارت بهداشت باید پاسخگوی خسران کادر درمانی به خصوص پرستاران باشد.

علی اشرف رحمان پناه با اشاره به این که طبق قول وزیر بهداشت در روز پرستار که بنا گردید حداقل تا پایان شهریورماه معوقات پرستاری تسویه شود ، گفت: درحال حاضر بیمه سلامت تحت مدیریت وزارت بهداشت و درمان کشور قرار دارد بنابراین نباید پرداخت های یک سال بمدت شش ماه با تاخیرانجام شود .

وی ادامه داد: اگر دو معیار سکه و دلار را برای ارزش پول رایج در نظر گرفته شود قیمت هر کدام از این دو مولفه تغییراتی در شش ماه گذشته داشته بنابراین پرسنل وزارت بهداشت این خسران و زیان تاخیر در پرداختی های خود را به چه قیمتی می بایست تحمل کنند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری خاطر نشان کرد: در طرح ظالمانه و غیر قانونی، هر ساعت اضافه کار پرسنل فقط 5000 تومان پرداخت می شود و در برخی افراد یک سوم میانگین حق اضافه کاری است و متاسفانه برخی مدیران هم آنچنان لذت این ظلم را چشیده اند که کمترین حسی به خواسته پرسنل نشان نمی دهند.

وی یادآورشد: تاخیر یک ساله کسورات قاصدک و فراقاصدکی ، تورم و کاهش ارزش زمانی پولی که باید به ازای کار انجام شده دریافت می کردند،جای تامل بسیار دارد. چرا و به چه علت تا این حد بی عدالتی و ظلم باید به پرسنل درمانی و مخصوصا پرستاران وارد شود.

رحمان پناه افزود: در دانشگاه سنندج تا پایان خرداد ماه معوقات پرستاران تسویه شده است و طی چند ماه اخیرقرار است که دو ماه از معوقات را پرداخت نمایند .امیدوارهستیم که وزیر به عهد خود وفا نماید و تا پایان شهریورمعوقات پرداخت گردد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید