اشکانی: هیچ مربی‌ کشتی‌گیر بهتر را فدای کشتی‌گیر ضعیف‌تر نمی‌کند/ در انتخابی تیم ملی مشخص می‌شود چقدر انتخاب ما درست بوده است

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۰۰
    کد خبر :238960

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: هیچ مربی‌ای کشتی‌گیر بهترش را فدای کشتی‌گیر ضعیف‌تر نمی‌کند.

علی اشکانی درباره عملکرد فرنگی‌کاران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: متأسفانه ۳-۴ تورنمنت را که باید در آن نفراتمان را محک می‌زدیم از دست دادیم خیلی‌ها انتقاد می‌کنند که این نتایج سئوال برانگیز بود، اما پشت آن مطالبی نهفته است که شاید خیلی‌ها متوجه آن نشوند.

وی ادامه داد: نظرات اعضای شورای فنی را پذیرفتم، وقتی برای حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی در سیستم اتحادیه جهانی ثبت‌نام می‌کنیم سایر کشورها نیز می‌بینند چه کشتی‌گیری از کدام کشور و در چه وزنی شرکت خواهد کرد. متاسفانه در مسابقاتی که می‌خواستیم شرکت کنیم نمایندگان رژیم صیونیستی نیز دقیقاً در همان اوزانی که ما اسامی داده بودیم آنها هم ثبت نام کردند. این موضوع را تا به حال هیچ جا مطرح نکرده‌ام اما مشکلی هست که متاسفانه در آینده بیشتر هم خواهد شد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: وقتی دیدیم این مسابقات تدارکاتی را از دست دادیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که نفرات خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی در قهرمانی آسیا محک بزنیم در کنار چند کشتی‌گیر باتجربه که مدال آنها قطعی بود از کشتی‌گیران جوان استفاده کردیم تا هم کسب تجربه کنند هم پشتوانه سازی را انجام دهیم که متاسفانه شانس با ما یار نبود.

اشکانی درباره انتقاداتی که به نفرات اعزامی می‌شود، گفت: قادریان باید حتماً طلا می‌گرفت، اما هیچ مربی‌ای کشتی‌گیر بهترش را فدای کشتی‌گیر ضعیف‌تر نمی‌کند. در انتخابی تیم ملی مشخص خواهد شد که چقدر انتخاب ما درست بوده است و کدام نفرات نتیجه می‌گیرند. پیش‌بینی می‌کنیم که همین نفرات برای بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی انتخاب شوند. باید به آنها میدان می‌دادیم تا شرایط خود را بدانند. اوزان و قوانین جدید هم به گونه‌ای است که نیازمند تغییرات در برخی وزن‌ها بودیم.

وی افزود: الیاسی در ماه‌های اخیر آسیب‌دیده بود، سعید عبدولی هم همینطور؛ اسدی هم که قرار بود به جای الیاسی اعزام شود با مشکل خروج مواجه شد. نفر دوم قادریان هم فاصله زیادی با او داشت. در ۵۵ کیلو خدری بعد از ۵ سال این فرصت را پیدا کرد تا در یک مسابقه مهم به میدان برود، یقین دارم او می‌تواند در این وزن مجدداً احیا شود و در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. در ۶۰ کیلوگرم مردانی در صورت اعزام می‌توانست موفق باشد، اما مجوز خروج نگرفت هرچند بهشتی طلا با وجود اینکه در آخرین لحظات به تیم اضافه شد و شرایط روحی و روانی ایده‌آلی نداشت عملکرد قابل قبولی بر جای گذاشت.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: در وزن ۷۲ کیلوگرم شرایط به گونه‌ای است که خلیلی در آینده در این وزن کشتی‌ خواهد گرفت. نمی‌گویم بلفکه بد است، اما شرایط وزن کشی به گونه‌ای است که شاید دیگر او نتواند در این وزن به میدان برود، اگر با من مشورت کند حتماً به او می‌گویم به یک وزن بالاتر برود و خودش هم حتماً به این موضوع فکر می‌کند. باخت قادریان برای من سنگین بود و باعث شد هم خودش و هم تیم آسیب ببیند. اگر یکی دو کشتی‌گیر ما بهتر کشتی می‌گرفتند یقیناً ما روی سکو بودیم. یقین دارم در جام جهانی انتظاری که از کشتی فرنگی می‌رود برآورده خواهد شد. برنامه‌های ما هم به سمت موفقیت برای بازی‌های آسیایی است.

اشکانی درباره گلایه اعضای شورای فنی مبنی بر مطلع نبودن آنها از ترکیب نفرات اعزامی گفت: شاید این موضوع به حق باشد، اما حواشی که در این مدت رخ داد باعث شد این اتفاق بیفتد. هر تصمیمی بگیریم با مشورت شورای فنی خواهد بود چون نظرشان برای ما خیلی مهم است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد کشتی فرنگی در مسابقات قهرمانی آسیا را قابل قبول می‌داند یا نه گفت: برای من به عنوان سرمربی عملکرد تیم ناراحت کننده بود و قابل قبول نیست؛ شاید با امتیازات یکی دو کشتی‌گیر دیگر می‌توانستیم قهرمان شویم، اما تلاش می‌کنیم در کوتاه ترین زمان ممکن برای رفع مشکلات و موفقیت دوباره تیم ملی گام برداریم.

به گزارش فارس ، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره استعفای رسول خادم گفت: امیدوارم این موضوع حل شود، تمام خانواده کشتی متحد و یکصدا شده‌اند تا مسئولان صدای ما را بشنوند. خیلی‌جاها ما می‌توانستیم با کمترین هزینه از این مشکل عبور کنیم به شرط آنکه با تدبیر مناسب به میدان برویم. مگر چند نفر مانند خادم توانایی حضور در مدیریت کلان ورزش را دارند؟ بدون شک پشت هر تصمیمی اندیشه‌ای بوده است که ما را وادار کرده است چنین تصمیماتی بگیریم. همه می‌دانیم که با محروم کردن کشتی‌گیر چیزی عایدشان نمی‌شود و مانند روس‌ها که کاروان آنها تا آستانه محرومیت از المپیک پیش رفت هدفشان کل ورزش ایران است تا تمام ورزش ما را محروم کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید