مسابقات رباتیک زمینه ساز کارآفرینی و آشنایی با کسب و کار می شود

    کد خبر :238783

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: برگزاری مسابقات رباتیک زمینه ساز کارآفرینی و آشنایی دانشجویان با بازار کسب و کار می شود.

مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقات فیراکاپ آزاد دانشگاه امیرکبیر (AUTCup ۲۰۱۸ ) شب گذشته (۱۵ اسفند ۹۶) در این دانشگاه با حضور سردار وحید دهقانیان معاون امور اجرایی بیت مقام معظم رهبری، مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان، سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پروفسور جکی بالتز رئیس فدراسیون جهانی رباتیک (فیرا) برگزار شد.

سروش صادق نژاد رئیس کمیته ملی رباتیک فیرا با بیان اینکه این مسابقات از ۱۱ اسفند در دانشگاه امیرکبیر آغاز شد، افزود: این دوره در ۱۵ لیگ و با حضور ۱۶۱ تیم برگزار شد.

وی ادامه داد: تیم های حاضر در مسابقات از کشورهای ایران، کانادا، آلمان تایوان، کره جنوبی، مکزیک و افغانستان بودند.

صادق نژاد خاطرنشان کرد: در بخش دانش آموزی ۲۶ مقام اصلی در لیگ های مختلف و ۹ مقام در رقابت های فنی انتخاب شدند.

رئیس کمیته ملی فیرا با اشاره به برگزیدگان بخش دانشجویی گفت: در این بخش ۱۴ مقام اول تا سوم لیگ‌های مختلف برگزیده شدند.

در ادامه مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در این مراسم با اشاره به تلاش های دیرینه در دانشگاه امیرکبیر در زمینه دانش رباتیک اظهار کرد: خوشبختانه این رویداد در سطوح ملی و بین المللی برگزار می شود و روابط بین المللی خوبی را ایجاد کرده است.

وی افزود: رباتیک فصل مشترک مکانیک، برق و رایانه است و جنبه های علمی آن در دانشگاه های دولتی و غیردولتی توسعه یافته است.

به گزارش مهر، صدیقی برگزاری چنین رویدادهایی را موجب نشاط میان دانش اموزان دانست و ادامه داد: دانشجویان و دانش‌آموزان باید از اتاق های تاریک کلاس به محیط واقعی علمی وارد شوند.

وی با انتقاد از اینکه دانشجویان بعد از دانش آموختگی با محیط کسب و کار آشنا نیستند، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین اقداماتی موجب کارافرینی و آشنایی آنها با بازار کسب و کار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید