رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد

گزارشی از ابتلای آنفلوآنزای پرندگان در مجموعه باغ پرندگان نداشته‌ایم

    کد خبر :238603

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی در مجموعه باغ پرندگان توسط شهروندان گفت: تا کنون گزارشی از ابتلای آنفلوآنزای پرندگان دراین مجموعه نداشته‌ایم.

زهرا اعظم نوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سلامت گونه‌هایی که در باغ پرندگان حضور دارند، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر آلودگی پرندگان این مجموعه به آنفلوآنزای پرندگان نداشتیم.

وی افزود:اداره باغ پرندگان با شهرداری منطقه چهار است وبه دلیل ویژگی‌های خاصی که پرندگان دارند باید ملاحظات خاصی در مجموعه باغ پرندگان در نظر بگریم. تا به این ترتیب آسیب‌ها و تلفات و مخاطراتی که سلامت گونه‌های این مجموعه و شهروندان را به خطر می اندازد، از بین برود.

وی تاکید کرد: بر همین اساس تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده ، به ویژه برای سلامت شهروندان تمامی استانداردها در این مجموعه رعایت می شود. خوشبختانه تا به حال گزارشی از باغ پرندگان از آلودگی و ابتلای پرنده ای به آنفلوآنزای پرندگان نداشته‌ایم.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به مشاهده لاشه چند پرنده مبتلای به آنفلوآنزای پرندگان در اطراف دریاچه خلیج فارس گفت: تا کنون هیچ پرنده‌ای در مجموعه باغ پرندگان به این بیماری مبتلا نشده و مرگ ناشی از این بیماری را در باغ پرندگان نداشته‌ایم و خوشبختانه تمامی موارد بهداشتی با توجه به نزدیکی شهروندان در این مجموعه به حیوانات رعایت می‌شود و از زمان مشاهده لاشه پرندگان در مجموعه دریاچه خلیج فارس موارد بهداشتی در مجموعه باغ پرندگان بیش از بیش رعایت می شود.

وی خطاب به شهروندان گفت: مرتبا توصیه‌های لازم برای اینکه کودکان و افراد مختلف به هیچ عنوان به پرندگان این مجموعه غذا ندهند و ارتباط مستقیم نداشته باشند به بازدیدکنندگان گوش زد می شود و این توصیه‌ها در شرایطی که شیوع این بیماری در مناطق کشور مشاهده شده باید توسط شهروندان جدی گرفته شود.

نوری تاکیدکرد: درحال حاضر با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده در مجموعه باغ پرندگان جای نگرانی نیست اما شهروندان باید به توصیه‌هایی که می‌شود توجه لازم را داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید