همکاری رشیدپور و فرزاد حسنی با جشنواره جام جم

    کد خبر :238589

دبیر جشنواره جام جم اعلام کرد که بخش انتخاب مردمی این جشنواره در برنامه «حالا خورشید» رضا رشیدپور انجام می‌شود. او همچنین از تولید برنامه‌ای با اجرای فرزاد حسنی برای پخش از شبکه نسیم خبر داد.

محمد احسانی ـ دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی «جام جم» ـ امروز (سه شنبه) با حضور در برنامه «فرمول یک» به سوالاتی درباره این جشنواره پاسخ داد.

احسانی در پاسخ به سوال علی ضیا درباره بخش‌های جشنواره اظهار کرد: در شورای سیاستگزاری جشنواره بحث های زیادی شد تا چه قالب هایی را مورد توجه قرار بدهیم، به هر حال قالب‌ها زیاد هستند، اما بنا را بر این گذاشتیم تا برنامه اختتامیه طولانی نشود و ملال آور نباشد، بنابراین بنا شد در هر دوره ای بخش ثابت سریال باشد و در هر دوره سه قالب دیگر به سریالها اضافه شود، مثلا برنامه های ترکیبی، گفتگومحور، کودک، انیمیشن و… امسال هم علاوه بر سریال، بخش مستند، پویانمایی و مسابقات تلویزیونی را داریم و قرار است هر بار این سه بخش دیگر به صورت متغیر باشد.

وی درباره انتخاب داوران افزود: معیار انتخاب داورها تخصص در آن حوزه بود. مثلا آقای همایون اسعدیان در تلویزیون همکاری می کنند اما بیشتر مشتهر به کارگردانی در سینما هستند، آقای شادمهر راستین، آقای صفورا و … نیز از افراد شناخته شده هستند. جمع قابل اعتنایی مشغول کار هستند و معیار ما برای انتخاب داوران این بود که افراد مقبولیتی در آن حوزه داشته باشند.

مدیر شبکه نسیم با اشاره به اینکه اسامی نامزدهای جشنواره برای اولین بار به شکل رسمی در «فرمول یک» اعلام می شود، ادامه داد: کار جشنواره از اول مهر ماه شروع شد و سه ماه طول کشید. ما باید سیاست‌هایی را اتخاذ می‌کردیم و هیات انتخاب جداگانه‌ای نداشتیم و خود شبکه‌ها تا اواخر آذر آثار برترشان فرستادند. اوایل دی ماه تا یک ماه داوری انجام شد، می‌خواستیم اختتامیه را زودتر برگزار کنیم اما حجم کار مربوط به چهار سال فعالیت‌های تلویزیونی بود و طول کشید. بنابراین اینگونه شد که پس از فاطمیه اول و دوم، در شب تولد حضرت زهرا مراسم اختتامیه را خواهیم داشت.

احسانی با بیان اینکه فعلا از اعلام نام مجری مراسم اختتامیه پرهیز می‌کند، یادآور شد: ما یک تیم اجرایی برای مراسم اختتامیه داریم که آقای کریمان دبیر اجرایی مراسم هستند و کار تهیه‌کننده را آقای رشیدپور انجام می‌دهند.

دبیر جشنواره جام جم در پاسخ به این سوال ضیا که آیا بخش انتخاب مردمی هم دارید، به بی‌اطلاعی‌اش از عدم پخش «سه ستاره» در سال جاری اشاره و اظهار کرد: در بدو امر امسال جایزه مردمی نداشتیم و فکر می کردم برنامه «سه ستاره» آقای علیخانی این مهم را به انجام می رساند اما متوجه شدم ایشان امسال برنامه ندارند.

وی ادامه داد: با دستور آقای میرباقری از اواسط کار بخش مردمی را اضافه کردیم و با اجازه آقای پورمحمدی بنا شد این بخش در برنامه «حالا خورشید» که پرمخاطب است انجام شود. رأی‌گیری مردمی تا فردا شب ادامه دارد و یک برگزیده بخش مردمی هم خواهیم داشت.

احسانی همچنین اعلام کرد: برنامه زنده‌ای با عنوان «تلویزیون» در شبکه نسیم خواهیم داشت که با اجرای فرزاد حسنی همراه است و هر شب ساعت ۲۱:۴۵ شروع می‌شود و به جشنواره اختصاص خواهد داشت. به نحوی که هر شب دبیر یکی از بخش‌ها در برنامه حاضر خواهد بود.

مدیر شبکه نسیم همچنین اعلام کرد: در این مراسم بخش تجلیل داریم و از چهار شخصیت از جمله اسماعیل شنگله و داوود میرباقری تجلیل به عمل می‌آید.

وی در پاسخ به اینکه آیا چهره دولتی در مراسم حضور خواهد داشت، توضیح داد: در این اختتامیه تمرکز دعوت ها از دوستان فعال در تلویزیون بوده است.

مراسم اختتامیه جشنواره جام جم پنجشنبه، ۱۷ اسفند ماه ساعت 19 در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید