چکناواریان برگزیده جایزه سرو ایرانی

    کد خبر :238539

لوریس چکناواریان- آهنگساز و رهبر ارکستر ایران به عنوان برنده جایزه سرو ایرانی در گروه سنی بالای ۶۵ سال در سال ۱۳۹۶ برگزیده شد.

به گزارش ایسنا، هیات داوران جایزه سرو ایرانی در نشستی که در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، استاد لوریس چکناواریان، آهنگساز و رهبر ارکستر برجسته را به عنوان برنده جایزه سرو ایرانی برای سال ۱۳۹۶ در گروه سنی بالای ۶۵ سال برگزید.

همچنین دکتر سجاد آیدنلو شاهنامه‌شناس و استاد دانشگاه به عنوان بهترین چهره میراث فرهنگی ایران در گروه سنی زیر ۴۰ سال انتخاب شد.

در برنامه سالانه‌ای که به زودی برگزار خواهد شد، تندیس سرو سایه‌فکن به این دو کوشنده فرهنگ و هنر پیشکش خواهد شد.

جایزه فرهنگی سرو ایرانی از سوی گروهی از انجمن‌های فرهنگی و علمی غیردولتی در سال ۱۳۹۳ برپا شده است. این جایزه در سال ۱۳۹۴ به دکتر عبدالمجید ارفعی و آیدین سلسبیلی و در سال ۱۳۹۵ به دکتر ژاله آموزگار و میلاد وندایی اهدا شده بود.

جایزهٔ سرو ایرانی یک جایزهٔ مردم‌نهاد در زمینهٔ میراث فرهنگی است که در دو رشتهٔ استادان برتر و جوانان کوشنده برگزار می‌شود.

انجمن‌های دانشگاهی و فرهنگی فهرستی از نامزدهای شایسته در دو رشته را برای هر سال تهیه کرده و سپس داورانی شامل استادان دانشگاه یا فعالان در زمینهٔ میراث فرهنگی را برگزیده و فهرست نامزدها را به هیئت داوران ارائه می‌کنند تا هیئت داوران در هر رشته یک نفر را برگزیند. هیئت داوران و نامزدها باید کاملاً مستقل بوده و در انجمن‌های تشکیل‌دهندهٔ سرو ایرانی عضویت نداشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید