داعش واقعا تهدیدی برای امنیت بین‌الملل است

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ۱۷:۴۳
    کد خبر :238464

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با بیان این‌که «داعش تهدیدی برای امنیت بین‌الملل است»، گفت: بخشی از قدرت‌های جهانی خواستند تا داعش شکل بگیرد و این اتفاق افتاد که فرصتی برای آن‌ها و تهدیدی برای منطقه شد اما ضرورت دارد که بهتر آن را شناخت تا بتوانیم بهتر با آن مبارزه کنیم.

محمدباقر خرمشاد طی سخنانی در مراسم رونمایی از کتاب داعش تهدیدی برای امنیت بین‌الملل، اظهار کرد: آمریکایی‌ها با توجیه مقابله با داعش به دنبال ایجاد پایگاه در سوریه و عراق بوده‌اند و این نشان می‌دهد که در یک تفکر راهبردی ماجرا عمیق‌تر و پیچیده‌تر از این ظاهری است که می‌بینیم.

وی افزود: ممکن است زمانی فکر کنیم برای امنیت رژیم صهیونیستی بوده اما لزومی نداشت که منطقه را تا این اندازه به هم بریزند. احتمالا مساله‌ای بالاتری از این بوده و داعش مقدمه‌ای برای پشتیبانی کردن از آن مساله ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا،وی با تاکید بر این‌که «واقعا داعش تهدیدی برای امنیت بین‌الملل است»، گفت: این سوال مطرح می‌شود که کدام امنیت بین‌الملل و تهدید علیه چه کسی و از جانب چه کسی؟ بنابراین این ضرورت احساس می‌شود تا ادبیات و تحلیل‌ها در مورد پدیده داعش را بهتر بشناسیم که بتوانیم با آن مقابله کنیم.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی با بیان این‌که «داعش تهدیدی راهبردی بود»، اظهار کرد: کتابی که تحت عنوان داعش تهدیدی برای امنیت بین‌الملل ترجمه شده است می‌تواند کمک کند به این‌که این پدیده خطرناک را بیشتر بشناسیم تا بتوانیم راه‌های بهتر و موثرتری را در مقابله با آن پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: باید در نظر داشته باشیم که داعش پدیده‌ای بود که در درون جهان اسلام بوجود آمد، اما اگر از بیرون هدایت نمی‌شد شاید چنین اتفاقی نمی‌افتاد؛ زیرا سابقه تشکیل آن از گذشته هم وجود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر از خارج از محدوده جغرافیای داعش مساعدت و همکاری با آن‌ها صورت نمی‌گرفت شاید هیچگاه داعش به این شکل در نمی‌آمد و شاید زودتر از این‌ها تمام می‌شد.

خرمشاد با بیان این‌که «انتقال داعش به افغانستان و لیبی هم معمای دیگری است»، گفت: به نظر می‌رسد بخشی از قدرت‌های جهانی خواسته‌اند که این اتفاق بیفتد و افتاد و داعش فرصت و ابزاری برای آن‌ها و تهدیدی برای منطقه شد؛ بنابراین ضرورت دارد تا بتوانیم بهتر این پدیده را بشناسیم و بهتر با آن مبارزه کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید