انتقاد سالاری از عدم پرداخت حق دولت در طرح توسعه شبکه فاضلاب پایتخت

    کد خبر :238274

رئیس کمیسیون شهرسازی از عدم همکاری و عدم پرداخت سهم دولت در توسعه و بازسازی شبکه آب و فاضلاب تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد سالاری صبح امروز در جلسه امروز شورای شهر تهران در بررسی درخواست شرکت آب و فاضلاب استان تهران مبنی بر تمدید مصوبه تعرفه‌های توسعه و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب گفت: بر اساس تبصره 3 قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب، شورای شهر می‌تواند راهکارهایی را برای مشارکت مالی مردم و … برای ایجاد تسهیلات توسعه آب و فاضلاب تصویب کند که بر این اساس شورای شهر چهارم برای اولین بار به سازمان آبفا اجازه داد برای 18 ماه در واگذاری انشعابات اعم از آب و فاضلاب مبلغی غیر از تعرفه‌ قانونی را از شهروندان دریافت کند.

وی افزود: مهلت اجرای این مصوبه به اتمام رسیده و شرکت آب و فاضلاب درخواست تمدید آن را به شورا ارائه کرده است و حدود سه جلسه است که مدیرعامل آبفا به سمت شورای شهر می‌آید اما فرصت بررسی در جلسه امروز مهیا شده است.

سالاری با بیان اینکه در این زمینه دولت نیز تعهداتی دارد؛ اما متأسفانه تا کنون پرداختی در این زمینه نداشته و تمام بار به دوش شهروندان است، گفت: در جمع‌بندی کمیسیون بودجه نرخ تعرفه‌های مصوب قبلی افزایش یافته، این در حالیست که شرکت آبفا صرفا درخواست تمدید همان مصوبه قبلی و نه افزایش را داشته است.

سالاری با بیان اینکه ما نباید بار بیشتری به دوش مردم بگذاریم در حالیکه دولت هم به تعهدات خود عمل نکرده، گفت:‌ شرکت آب و فاضلاب مکلف بوده هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد اقدامات را به شورا بدهد و ما خواستاریم که حتما گزارشی از نحوه هزینه کرد این مبلغ به شورای شهر ارائه کند.

به گزارش ایسنا، در پایان جلسه کلیات این لایحه مورد تصویب اعضا قرار گرفت اما به دلیل ضیق وقت بررسی جزئیات آن به جلسه بعدی موکول شد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید