6 سرگروه سینمایی مشخص شدند

    کد خبر :238202

روز گذشته مدیران ۶ سرگروه سینمایی در جلسه وزارت ارشاد حاضر شدند، ولی جایگزینی برای پردیس چارسو انتخاب نشد.
روز گذشته سرگروه‌های سینمایی با ابراهیم داروغه‌زاده مدیرکل ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی همچنین محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای دیدار داشتند.

البته همچنان سرگروه‌های سینمایی در بلاتکلیفی قرار دارند. امسال براساس نظام نامه جدید اکران تعداد سرگروه‌های سینمایی از ۵ سرگروه به هفت سرگروه افزایش می‌یابد که در میان اسامی سینما چارسو هم به چشم می‌خورد که مدیر سینما چارسو در نامه‌ای اعلام کرده است که تمایلی به سرگروه شدن ندارد، زیرا اکثر جشنواره‌ها در این پردیس برگزار می‌شود.

در روز گذشته مدیران سینما‌های استقلال، آزادی، کورش، زندگی، ایران و جوان حاضر شدند و با مدیران سازمان سینمایی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

همچنان آئین نامه اکران ابلاغ نشده است و تا زمانی که آئین نامه ابلاغ نشود بالطبع تکلیف فیلم‌های نوروزی هم مشخص نیست. انجمن سینماداران در نامه‌ای خواستار صحبت با رئیس سازمان سینمایی شدند.

تاکنون ۱۶ فیلم سینمایی از سوی دفتر پخش متقاضی اکران نوروزی هستند که از این فیلم‌های متقاضی براساس سنوات گذشته تعدادی فیلم براساس اعلام وزارت ارشاد به سرگروه‌های سینمایی معرفی می‌شوند تا قرارداد‌های نوروزی با این فیلم‌ها انجام شود. اما با توجه به عدم ارائه آئین نامه اکران به صنوف، سرگروه‌ها امکان هیچ اقدامی برای بستن قرارداد با فیلم‌هایی که اعلام می‌شود، نخواهند داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید