پیشنهاد بطحائی برای صدور مجوزهای اشتغال

    کد خبر :238185

وزیر آموزش وپرورش در شورای عالی سیاستگذاری مهارت آموزی نیروهای مسلح گفت: نداشتن گواهینامه مهارت برای جوانان باید یک عیب محسوب شود.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی در دومین جلسه شورای سیاستگذاری قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به اجرای طرح کاد در دهه شصت، اظهار کرد: اجرای این طرح در آن برهه از زمان موفق نبود و از اوایل دهه هفتاد شاخه کاردانش با هدف توسعه مهارت آموزی در هنرستان ها ایجاد شد.

وی افزود: رشته‌های کاردانش که با هدف آموزش مهارت ختم به اشتغال ایجاد شد در ابتدا بسیار موفق بود و بسیاری از فارغ التحصیلان جذب بازار کار شدند اما به تدریج این شاخه تحصیلی افول کرد و کاردانشی که امروز وجود دارد کیفیتش بسیار پایین‌تر از از شاخه کاردانش در دهه هفتاد است.

وزیر آموزش وپرورش گفت: عدم امکان ادامه تحصیل دانش آموزان شاخه کاردانش انگیزه کافی را در آنها از بین برد و دانش‌آموزان بیشتر به سراغ رشته های فنی و حرفه‌ای در هنرستان ها رفتند تا بتوانند به سهولت ادامه تحصیل بدهند.

وی با اشاره به آموزش سربازان و مهارت آموزی کارکنان وظیفه خاطرنشان کرد: این طرح بسیار خوب و مبارکی است اما اگر از تمام ظرفیتهای موجود کشور برای تقویت آن استفاده نشود با کاهش کمیت روبه رو خواهد شد بنابراین دستگاه‌های مختلف برای صدور گواهینامه‌های مهارت باید سخت گیری کنند و به این طرح به عنوان یک هدف کاربردی نگاه کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عضوکابینه تدبیر و امید اذعان کرد: یکی از عوامل کاهش اثربخشی عدم استفاده از انگیزه‌های سلبی و ایجابی است بنابراین مراجع ذیصلاح برای صدور هر نوع مجوز اشتغال داشتن گواهینامه مهارت را به عنوان پیش شرط قرار دهند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید