احتمال لغو مصوبه برج – باغ و ارائه پیشنهادات جدید

    کد خبر :238172

سخنگوی شورای شهر تهران از در دستور کار قرار گرفتن لغو مصوبه برج باغ در جلسه بعدی شورا خبر داد و گفت: باید علاوه بر حذف و لغو برج – باغ پیشنهاداتی را نیز به شورای عالی معماری و شهرسازی بدهیم.

به گزارش ایسنا، علی اعطا ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز اصلاحیه بودجه 96 شهرداری تهران روی میز بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و اعضای شورای شهر اصلاحیه 760 میلیارد تومانی را مورد بررسی قرار دادند و 730 میلیارد تومان از این بودجه اصلاحی تصویب شد و 30 میلیارد تومان نیز به دلیل وجود برخی اختلاف‌ها به تصویب نرسید و در نهایت این موضوع (30 میلیارد تومان) در تفریغ بودجه گزارش می‌شود.

وی با بیان اینکه دستور جلسه دیگر شورا مربوط به شرکت آب و فاضلات و درخواست تمدید و تنفیذ یکی از مصوبات شورای شهر در سال 94 بود، تصریح کرد: شرکت آبفا پیشنهاداتی در زمینه تأمین منابع مورد نیاز برای پروژه‌های توسعه‌ای و بازسازی تاسیسات آب شهر تهران داشت که در این خصوص شورای شهر مصوبه تامین مالی داشته است که کلیات آن در جلسه امروز به تصویب رسید اما جزییات درجلسه بعد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در آن زمان باید در مورد جزییات آن صحبت کرد.

وی با اعلام خبر خوشی درباره سرانجام مصوبه برج‌ – باغ گفت: در جلسات آینده اصلاح مصوبه برج‌ – باغ در دستور کار قرار می‌گیرد.

اعطا با بیان اینکه مصوبه برج – باغ باعث بروز مشکلاتی در حفظ باغات و فضای سبز تهران شده است و از ابتدای کار شورای پنجم درمورد تاثیرات منفی این مصوبه صحبت کردیم، تصریح کرد: به طور مفصل این موضوع در سه کمیسیون سلامت، حقوقی و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه باید اعلام کنم که پیشنهاداتی آماده شده که برای بررسی به صحن خواهد آمد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه مصوبه برج باغ سوء کارکرد داشته و نه تنها موجب حفظ باغات نشده بلکه بخش زیادی ازتخریب باغات به دلیل این مصوبه بوده است گفت: به همین دلیل اصلاح این مصوبه در دستور کار قرار گرفته است هرچند که پیشنهاد شورا حذف کل مصوبه است. منتها پس از این که در سال 82 شورا این مصوبه را تصویب و ابلاغ می‌کند در سال 86 نیز مشابه برج‌ – باغ ضمیمه طرح جامع تهران می ‌شود که پیوست شماره 3 دستور العمل ماده 14 قانون زمین شهری است که عملا بر مصوبه برج باغ صحه می گذارد، به همین دلیل باید علاوه بر حذف و لغو برج – باغ پیشنهاداتی را نیز به شورای عالی معماری و شهرسازی بدهیم تا جایگزین پیوست شماره 3 شود تا این دو به موازات یکدیگر اصلاح شود چرا که اگر این اصلاحیه در پیوست شماره 3 اصلاح نشود مسئله برج باغ حل نمی شود.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران نیز باید در یک بازه زمانی مناسب و معین لایحه ای در مورد اصلاح طرح با رویکرد حفظ باغات به شورای شهر ارائه دهد تا ما آن را پس از بررسی به شورای عالی معماری بدهیم و جایگزین پیوست شماره 3 شود، گفت: امیدواریم بتوانیم با هماهنگی شورا، شهرداری و شورای عالی شهرسازی به اصلاح این موضوع بپردازیم.

اعطا در پاسخ به سوالی درباره افزایش نرخ بلیت مترو بالاتر از نرخ تورم سالانه گفت: در حال حاضر رقم پیش‌بینی شده برای محقق کردن سهم یک سوم مردم از هزینه بلیت مترو است و دو سوم باقی‌مانده سهم دولت و شهرداری است و بنا به گفته معاون حمل و نقل شهرداری این افزایش با توجه به طول سفر محسوس نخواهد بود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید