سهم بهداشت و درمان از تولید ناخالص ملی

    کد خبر :237986

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون سهم حوزه بهداشت و درمان از تولید ناخالص ملی، هفت درصد است و تخصیص سهم بیشتری به این حوزه امکان پذیر نیست.

مسعود پزشکیان دوشنبه شب در حاشیه نشست چالش های فراموش شده طرح تحول نظام سلامت در دانشکده پزشکی مشهد افزود: سهم بیشتر تولید ناخالص ملی به حوزه سلامت باعث می شود که سهم سایر نهادها مانند راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، کشاورزی و نیروهای مسلح کاهش یابد.

وی بیان کرد: نمی توان کل پول کشور را به حوزه بهداشت و درمان داد، چراکه هم اکنون اعتبارات خوبی در اختیار این حوزه است که باید منابع مالی مدیریت شود و تخصیص اعتبارات بیشتر به این حوزه منطقی نیست.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا طرح سطح بندی نظام ارجاع پزشکی در ایران عملیاتی نمی شود، گفت: نبود تجربه، تخصص کافی و انگیزه کافی در مدیران ارشد از علل اجرایی نشدن این طرح است و ربطی به بودجه و هزینه ندارد.

به گزارش ایرنا پزشکیان افزود: امروز راهکار اصلی حل چالش های نظام بهداشت و درمان ایران، اجرای نظام ارجاع، سطح بندی و پزشک خانواده است و این طرح در کشورهای پیشرفته اکنون در حال اجراست.وی گفت: البته برخی با پیاده سازی نظام ارجاع و سطح بندی ارائه خدمات درمانی، ضرر خواهند کرد.

نشست چالش های فراموش شده در طرح تحول نظام سلامت امشب در تالار شورای دانشکده پزشکی مشهد برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید