موضع ضد ایرانی نمایندگان آمریکا در نشست آیپک

    کد خبر :237968

رئیس اکثریت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا در کنفرانس «ایپک» مدعی شد که «حضور نظامی ایران در خاک سوریه، خط قرمز آمریکا و غیرقابل قبول است!»
در دومین روز از کنفرانس سه روزه «اِیپَک» (کمیته روابط عمومی آمریکا- اسرائیل AIPAC) «کوین مک کارتی» (Rep. Kevin McCarthy) رئیس اکثریت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا در پاسخ به این پرسش که در قبال تهدیدات ایران (!) علیه آمریکا و اسرائیل چه اقدامی می توان صورت داد، مدعی شد: «آمریکا و اسرائیل یک تهدید مشترک به نام ایران دارند» و «آنچه که جهانیان باید بدانند این است که به ارتش ایران اجازه داده شد تا به داخل خاک سوریه برود. و این مسئله از نظر من غیرقابل قبول است و این همان خط قرمز آمریکا است؛ بدین معنا که به ایران اجازه ماندن در خاک سوریه را نمی دهد!»

به گزارش مهر وی در ادامه مدعی شد که «ایران برای انجام آزمایش موشک بالستیک هیچ دلیل موجه و قابل قبولی ندارد و در نهایت ضروری است که یک روند نظارت بر اجرای سختگیرانه در پیش گرفته شود».

«استنی هایر» (Rep. Steny Hoyer) ناظم پارلمانی حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا نیز در پاسخ به پرسش مزبور، ضمن اعلام موافقت با نظرات کوین مک کارتی ادعا کرد که «یکی از شروط لازم و مورد درخواست آمریکا در توافقنامه نهایی، باید عدم حضور ایران [در سوریه] باشد».

هایر در ادامه مدعی شد که او و کوین مک کارتی از تحریمهایی حمایت می کنند که افراد یا سازمانهای کمک کننده یا پشتیبانِ «عملیات غیرهسته ای، بدخواهانه و بی ثبات کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران» را هدف قرار می دهند. وی در ادامه ادعا کرد که با «سپاه پاسداران ایران»، باید به مثابه تهدیدی علیه اسرائیل و همچنین تهدیدی علیه ثبات در سراسر خاورمیانه برخورد کرد.

استنی هایر در خصوص موضوع دفاع موشکی رژیم صهیونیستی گفت که «طبق درخواست آمریکا به سازمان ملل، ایران نباید موشکهایی را که از قابلیت هدف قرار دادن اسرائیل یا سراسر خاورمیانه برخوردار باشند، توسعه داده و یا آزمایش کند و به همین منظور، باید مطمئن شویم که تحریمهای مصوب اجرایی می شوند و در صورت لزوم تحریمهای جدیدی برای تقویت آنها وضع می شود!»

هایر در بخشی دیگر از ادعاهای خود، برجام را توافقی خواند که «به وضوح ناقص است» و مدعی شد: «این توافق باید به فعالیتهای غیرهسته ای، بدخواهانه و بی ثبات کننده ای می پرداخت که ایران در آن مشارکت دارد. این توافق باید یک راه حل دائم را ارائه کند نه یک راه حل موقت و ما از حرکت رو به جلو، مذاکره مجدد و همکاری با شرکای اروپایی خود، همانطور که این روزها شاهدش هستیم، حمایت می کنیم تا مطمئن شویم که ایران نه فقط برای ۷، یا ۱۰ یا ۲۵ سال بلکه هرگز به توانایی [تولید تسلیحات] هسته ای برای تهدید اسرائیل، منطقه یا جهان دست نمی یابد!»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید