روز پر کار مقامات ارشد ایران در پهناورترین کشور جهان

    کد خبر :237936

هیات اعزامی ایران که برای شرکت در چهاردهمین نشست کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و روسیه به مسکوسفر کرده است در روز نخست سفر دیدارها و نشست های مختلف کاری با طرف روس انجام داد.

مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی که در راس هیاتی 75 نفره متشکل از مقام های دولتی و بخش خصوصی به مسکو سفر کرده است امروز(دوشنبه) همراه با مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران با مقام های متعدد روس دیدار کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، تیم اقتصادی ایران پس از آن نشستی با ماکسیم اورشکین وزیر توسعه اقتصادی روسیه با «ایگور شوالوف» معاون نخست وزیر روسیه در مقر نخست وزیری روسیه و «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

ملاقات با «لف کوزنتسوف» وزیر امور قفقاز شمالی روسیه آخرین برناهه هیات بلند پایه اقتصادی ایران در نخستین روز چهاردهمین کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و روسیه بود.

در این نشست های تجاری توافق هایی در زمینه حمایت ایران و روسیه برای آزادی ترانزیت و سوآپ گندم و همچنین تخصیص مکانیزمی اعتباری برای خریداران این محصول در ایران صورت گرفت.

در گوشه دیگری از شهر مسکو، نخستین نشست کمیته مشترک همکاری های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برگزار شد.

این نشست نیز در چارچوب چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور برگزار شد با این تفاوت که هدف توسعه روابط فرهنگی در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری بود.

ریاست این نشست برعهده عباس خامه یار معاون توسعه فرهنگی و بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سرگئی آبروالین معاون وزیر فرهنگ روسیه بود که در ساختمان وزارت فرهنگ این کشور در مسکو برگزار شد.

در این نشست مدیران وزارت فرهنگ، آژانس چاپ و نشر روسیه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیز حضور داشتند.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری های فرهنگی ایران و روسیه بین عباس خامه یار رئیس کمیته ایرانی و سرگی آبروالین رئیس کمیته روسی امضاء شد.

این تفاهمنامه در 13 بند، حوزه های مختلف همکاری های فرهنگی دو کشور را مورد توجه قرار داده است.

از دیگر اسناد امضاء شده در این نشست تفاهم نامه همکاری بین علی اکبر صفی پور رئیس بنیاد فرهنگی هنری رودکی ایران و آ.س. ساکالوف رئیس کنسرواتوری دولتی چایکوفسکی روسیه، در زمینه موسیقی بود.

725 کیلومتر آنطرف تر از مسکو (در جنوب غرب روسیه)، علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صدر هیاتی متشکل از نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، دبیر اول کمیسیون صنایع، یک عضو کمیسیون انرژی و دو تن از اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر جهاد کشاورزی به ساراتوف یکی از بندرهای بزرگ روسیه در حاشیه رودخانه ولگا رفته بود.

بروجردی با شرکت در همایش «آینده مناطق: توسعه همکاری ها» که بنا به دعوت رئیس دومای روسیه صورت گرفته بود ضمن تاکید به روس ها مبنی بر لزوم ایجاد چارچوب جدیدهمکاری اقتصادی در برابر واشنگتن، به مردم این منطقه یادآوری کرد که ایران از دیرباز از طریق مسیر دریای خزر و رودخانه ولگا، با آنان ارتباطات تجاری فراوانی داشته و آماده گسترش این ارتباطات است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید