تلویزیون نجیب‌ترین رسانه است

    کد خبر :23764

نویسنده فیلمنامه «زیر پای مادر» بیان کرد گرچه سلیقه سیاسی‌اش با تلویزیون نمی‌خواند ولی این رسانه را نجیب ترین رسانه برای خانواده ها می داند.

در آستانه پخش سریال «زیر پای مادر» (با نام قبلی لبخند رخساره) سعید نعمت‌الله نویسنده اثر در گفتگویی درباره این کار و همچنین حال و هوا و دغدغه های این روزهای خود سخن گفت.

نعمت‌الله مضمون اصلی این سریال را خانواده دانست و گفت: همه جهان در بند خانواده اند و بد است که بخواهیم از آن فاصله بگیریم یا در ساخت فیلم هایمان ادای فاصله گرفتن را درآوریم. بی بند و باری تنها یک معنی دارد؛ رعایت نشدن احترام والدین در خانواده و من بی بند و باری دیگری را نمی شناسم.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی علاقه ای به این بستر ندارد. شاید به همین دلیل است که من نیز چندان علاقه ای به همکاری با بخش خصوصی ندارم اما در تلویزیون به دلیل گستردگی تماشاگران و عمومیت داشتن آن موضوع فرق می کند. «زیر پای مادر» بر همین مبنا شکل گرفت و خلق شد و به جایگاه خانواده و مادر در بستری دراماتیک می پردازد. بزرگتر از مادرم در زندگی ام انسانی را نشناخته ام و در ایدئولوژی من مادر مرتبه ای بالا و دست نیافتنی دارد. ابعاد روشن این ذهنیت و ایمان من در سریال «زیر پای مادر» کاملا متجلی و ملموس است.

نعمت الله اظهار کرد: ضمنا فکر می کنم از حیث معنوی، مقطع ماه رمضان بهترین تایم برای پخش این سریال و انتقال مفاهیم نجیبانه گنجانده شده در لایه های درونی آن باشد. البته اینجا لازم است توضیحی بدهم و آن اینکه من شاید مخالف بخش هایی از تلویزیون باشم و مشخصا سلیقه سیاسی من با تلویزیون هیچ وقت یکی نبوده، اما بی شک معتقدم تلویزیون همچنان نجیب ترین رسانه برای خانواده است و بخش خصوصی این نجابت برایش پول ساز نیست.

نویسنده سریال های «پشت بام تهران» و «مادرانه» در پایان عنوان کرد: همچنین اینجا به عنوان صحبت پایانی می خواهم از مردم خواهش کنم سریال «زیر پای مادر» را با دل و جان تماشا کنند، چون ما این سریال را با دل و جان برایشان ساختیم و خوشحالم که قسمت شد تا در باکس بسیار محترم و مناسبی مثل ماه رمضان شاهد پخش آن باشیم که مطابقت معنوی تام و عجیبی با محتوا و مناسبات آدم های سریال دارد.

سریال «زیر پای مادر» (لبخند رخساره) به کارگردانی بهرنگ توفیقی، تهیه کنندگی زینب تقوایی و نویسندگی سعید نعمت‌الله که به عنوان مجموعه ویژه شبکه یک سیما در ماه مبارک رمضان انتخاب شده است، از امشب در ۳۰ قسمت روی آنتن این شبکه می رود.

کامبیز دیرباز در نقش خلیل، بهناز جعفری (آتنه)،بهزاد فراهانی (پدر آتنه)،مریم بوبانی، مجید نوروزی، علیرضا آرا (برادر آتنه)، مجید واشقانی (سهراب برادر خلیل)، حمیدرضا هدایتی (پدر رخساره)، داریوش سلیمی، (با معرفی) درسا بختیاری (ستاره) و با حضور پریوش نظریه (رخساره)، آتیلا پسیانی و مهدی سلطانی (اسماعیل) گروه بازیگران اصلی این سریال را تشکیل می‌دهند.

«زیر پای مادر» ملودرامی اجتماعی است و در خلاصه قصه آن آمده است: هیچگاه دوری، دوستی نمی‌آورد و خانواده قصه لبخند رخساره قبل از آنکه دیر شود، به همدلی می‌رسند.

ترانه تیتراژ را هم علی زندوکیلی با ترانه ای از محمد سعید میرزایی خوانده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید