ساخت اولین “بوستان ایمنی” پایتخت در منطقه 22

    کد خبر :237508

شهردار منطقه 22 تهران گفت: شیوه مدیریتی شهرداری تهران در دوره های گذشته در حوزه مدیریت بحران شیوه ای غلط و غیرقابل قبول است، زیرا نمی توان با سیستم اداری پاسخگوی مدیریت بحران بود.

به گزارش ایسنا، دکتر نوذرپور در مراسم تودیع و معارفه شهردار ناحیه۳ و رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه 22 شهرداری تهران با بیان اینکه عمده فعالیت ستاد مدیریت بحران باید قبل از وقوع حادثه صورت گیرد، ادامه داد: بحث ایمن سازی ساختمان ها یکی از موضوعات مهم در منطقه ۲۲ به شمار می رود و با توجه به اینکه این منطقه، منطقه پشتیبان شهر تهران در هنگام وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی است، مبحث ایمن سازی با دقت نظر بیشتری پیگیری شود.

شهردار منطقه ۲۲ از آغاز مراحل مطالعاتی بوستان ایمنی در منطقه خبر داد و گفت: ساخت بوستان ایمنی از جمله پیشنهاداتی است که از سوی شهردار تهران داده شده و در سال اینده در منطقه و برای اولین بار در تهران اجرا می شود.
به گفته نوذرپور، مجموعه افرادی که در سیستم مدیریت بحران مشغول به کار می شوند، باید افرادی علاقمند، فعال و درگیر با موضوع باشند.
وی با تاکید بر احصا و حل مسائل و مشکلات شهروندان توسط شهرداران نواحی، خاطرنشان کرد: مدیران شهری و شهرداران نواحی باید پاسخگوی مشکلات مردم باشند و این انتظار وجود دارد که شهرداران نواحی با توجه اختیارات و مسئولیت هایی که بر عهده دارند، بیشتر و بیشتر به مسائل مردم رسیدگی کنند.
شهردار منطقه ۲۲ اظهار کرد: مدیران در سطح نواحی در شکل گیری مدیریت های محله و تقویت سراهای محلات همکاری های لازم را داشته باشند و با همراهی با شورایاران، هیات امنا و سمن های مستقر در منطقه، فعالانه ورود پیدا کنند و ناحیه تحت امر خود را در اختیار داشته باشند. هیچ اتفاقی در ناحیه اتفاق نمی افتد، مگر اینکه شهردار ناحیه در جریان چند و چون رخدادها باشد.
نوذرپور تاکید کرد: از انجام ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از پروانه جلوگیری شود و این قانون شامل کلیه مجموعه های نظامی، دولتی، غیردولتی و مشارکتی خواهد شد. همه باید مطابق با مر رفتار کنند و تمامی افراد از هر سازمان و نهادی در برابر قانون مساوی هستند.
وی با تاکید بر رفتار مناسب با مردم به عنوان اربابان رجوع در شهرداری منطقه ۲۲، اظهار کرد: کلیه همکاران باید با مردم به درستی رفتار کنند تا آنها این تغییر رفتار را در مدیریت جدید شهرداری ببینند و احساس کنند که مدیریت جدید شهر تهران، نگاه طلبکارانه و از بالا به پایین به مردم ندارد. خود را خادم مردم و پاسخگوی مشکلات آنها بدانیم.
شهردار منطقه ۲۲ تاکید کرد: در برابر کسانی که تخلف می کنند، قاطعانه عمل کنیم. با اقدامات خود، مردم را علاقمند به ادامه همکاری با مدیریت شهری و وفادار به کشور و جامعه کنیم. نسبت به خانواده شهدا، رزمندگان و کسانی که به این مملکت زندگی دادند و رفتند حساسیت نشان دهیم و از خانواده خود بدانیم و دستگیری از نیازمندان و افراد ضعیف جامعه را وظیفه خود بدانیم
وی با بیان اینکه مدیریت شهری تهران بر این باور است شهر را نمی توان بدون همراهی مردم اداره کرد،گفت: ما به عنوان مدیران شهری شهر تهران و منطقه ۲۲ باید به این باور برسیم که شهر مال مردم این است، مردم هستند که ما را انتخاب کرده اند. باور کنیم که شهر مجموعه از ساختمان، معبر و خیابان نیست و آنچه شهر را شهریت می دهند؛ انسانهایی است که در آن زندگی می کنند.
وی بداخلاقی و بدرفتاری با مردم را ناشایست و غیرقابل قبول دانست و اظهار کرد: شهر یک سازمان اجتماعی است نه یک سازمان صرفا کالبدی، پس توجه به جان و حیات شهر که همان مردم هستند، از اولویت ها خواهد بود. از بعد اجتماعی شهر حیات دارد و مانند هر موجود زنده ای، دارای رشد ، تحول و تکامل است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، نوذرپور در پایان سخنان خود بر ضرورت علاقمندی همکاران به مطالعه در حوزه های تخصصی خود تاکید کرد و گفت: همکاران را تشویق به مطالعه کنید. مدیریت جدید شهری، پرداختن به موضوع معرفت زایی در تمامی حوزه های دینی، فرهنگی، فنی و تخصصی را مدنظر قرار داده است و ما باید با سیاست های مناسب کاری بتوانیم زمینه ساز و بسترساز این تحول در مجموعه خود باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید