۱۲۶ هزار تن ذرت آلوده برزیلی در گمرک کشف شد

    کد خبر :237376

بر اساس اطلاعات واصله ده‌ها هزار تن ذرت آلوده در محوطه گمرکی بندر امام خمینی توقیف شده است.

یک مقام مسئول در بندر امام خمینی استان خوزستان از کشف و توقیف ۱۲۶ هزار تن ذرت آلوده در گمرک این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه عمده ذرت‌های آلوده توسط واردکنندگان بخش خصوصی وارد این استان شده است، گفت: بخشی از این محصولات نیز توسط سازمانهای دولتی وارد کشور و محوطه بندری امام خمینی شده است.

لازم به ذکر است، عمده ذرت‌های آلوده از کشور برزیل طی ۶ ماه اخیر وارد ایران شده بود. از طرفی با وجود تاکید مقامات بر مرجوع کردن این ذرت‌ها هنوز اقدامی در این خصوص از سوی واردکنندگان انجام نشده است.

به گفته این مقام مسئول، بعد از تایید و احراز آلوده بودن ذرتهای مورد اشاره توسط اداره استاندارد استان، انبارهای نگهداری این ذرتها پلمب شده و از ترخیص محموله‌های مورد اشاره جلوگیری به عمل آمده است.

به گزارش تسنیم، گفتنی است، محموله‌های ذرت آلوده طی ماه‌های اخیر در حالی وارد محوطه بندری امام خمینی شده بود که فشارهای مختلفی به مقامات برای ترخیص بی‌سر‌و‌صدای این ذرت‌ها اعمال شد اما واردکنندگان تاکنون موفق به دست یابی به اهداف خود نشده‌اند.

۳ سال قبل نیز ۲۲ هزار تن ذرت آلوده وارد محوطه بندری امام خمینی شده بود که در آن زمان نیز از ترخیص محموله آلوده ذرت جلوگیری به عمل آمد.

لازم به ذکر است پرونده مورد اشاره هنوز به طور کامل بسته نشده است و مکاتبات به صورت محدود در خصوص ابهامات محموله سال ۱۳۹۳ ادامه دارد.

سوالی که در اینجا ایجاد می‌شود این است که چگونه با وجود ممانعت از ترخیص محموله ذرت‌های آلوده در سنوات قبل، واردکنندگان مجددا اقدام به واردات این نوع محصول با مشخصات ذکر شده کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید