بن سلمان در مصر به تماشای تئاتر می نشیند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ۱۶:۳۴
    کد خبر :236949

محمد بن سلمان در جریان سفر سه روزه‌اش به مصر روز دوشنبه برای اولین بار با پاپ تئودوروس دوم، رهبر قبطی‌های مصر در مقر پاپ در کلیسای جامع ارتدوکس قاهره ملاقات خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، بولس حلیم سخنگوی کلیسای جامع ارتدوکس قاهره گفت: ولیعهد عربستان اولین مقام سعودی در این سطح است که از مقر پاپ بازدید می‌کند.

حلیم درباره علت این ملاقات گفت: کلیسای قبطی‌های ارتدوکس نهادی مصری است که نقش ملی در طول ۲۰ قرن ایفا کرده و در تمام اتقافات، مصری بودن خود را ثابت کرده است.

کشیش حلیم ادامه داد: این کلیسا بزرگترین کلیسا در خاورمیانه است و اهمیت و نقش زیادی دارد و بازدید ولیعهد عربستان از این کلیسا در راستای طرح اصلاحات گسترده ولیعهد در تمامی زمینه‌ها در کشورش است.

در آوریل ۲۰۱۶ ملک سلمان در جریان سفر به قاهره با پاپ تئودوروس دوم ملاقات کرد. این دیدار نیز اولین ملاقات پادشاه سعودی با پاپ قبطی‌ها بود.

از سوی دیگر روزنامه مصری الاهرام نوشت: عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهوری مصر از محمد بن سلمان خواسته است برای تماشای نمایشی در خانه اپرای مصر در قاهره حضور یابد.

این دعوت سیسی از بن سلمان برای تماشای تئاتر “سلم نفسک” (خود را تسلیم کن) است و تاکیدی بر این است که دولت جدید مصر جوانان و نوآوران را در تمامی زمینه تشویق می‌کند به خصوص برای حفظ هویت کشورشان و دور نگه داشتن جوانان از چنگال افراط‌گرایی و تروریسم. این تئاتر اقدامی کاملا ابداعی و نمونه‌ای برای استفاده از تمام پتانسیل‌ها در مصر است.

محمد بن سلمان امروز (یکشنبه) وارد مصر می‌شود و روز چهارشنبه به انگلیس سفر می‌کند تا با ترزا می، نخست وزیر انگلیس به بحث و تبادل نظر بپردازد. وی از ۱۹ تا ۲۲ مارس در واشنگتن خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید