وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

توجه دولت در استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه

    کد خبر :236891

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت توجه ویژه‌ای در استفاده از ظرفیت‌های بالنده حوزه‌های علمیه و حضور روحانیون دارد.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحائی پیش از ظهر امروز در سومین نشست فصلی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در جمع مدیران و معاونین وزارتخانه و حوزه‌های علمیه که در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، عنوان کرد: سند تحول بنیادین بسیاری از دغدغه‌ها را در عرصه آموزش و تعلیم و تربیت اسلامی هموار کرده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: نقش حوزه های علمیه با توجه به ظرفیت های پژوهشی و تربیت دینی در تحقق این سند بسیار مهم و بالنده است؛ بر این اساس دولت توجه ویژه ای در استفاده از ظرفیت های بالنده حوزه های علمیه و حضور روحانیون دارد.

بطحائی تصریح کرد: تقویت ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش رویکرد مهمی در تحقق اهداف است با توجه به برنامه‌های این ستاد می توان از ظرفیت‌های موجود در تربیت دینی و اسلامی در سطح مدارس استفاده کرد.

وی یادآور شد: باید با استفاده از روش های نوین، تحولات لازم را در برنامه ها و محتواهای آموزشی پیاده کرد تا به نقطه ای مطلوب دست یافت.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: البته موانعی نیز در نظام آموزشی و وظایف حاکمیتی دیده می شود و وجود برخی از مقررات موجب پیچیدگی هایی در استفاده از ظرفیت ها می شود.

رئیس ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بیان کرد: سند تحول بنیادین بسیاری از اهداف آموزشی را مشخص کرده است و باید با برنامه های راهبردی تحولات لازم را به وجود آورد.

وی گفت: فرصت های خوبی در حوزه در تعالی آموزش و پرورش وجود دارد که می توان از آن بهره گرفت به ویژه در الگوی زندگی اسلامی ایرانی پتانسیل های مهمی وجود دارد.

بطحائی ادامه داد: با استفاده از این ظرفیت‌ها باید به تربیت دانش‌آموزان پرداخت تا دانش آموز در داخل مدرسه و یا بیرون مدرسه روش‌های تربیتی را به خوبی اتخاذ کند.

وی خاطرنشان کرد: ما باید با تربیت دینی، مدارسی با نشاط و دانش آموزانی با انگیزه تربیت کنیم که با پویایی و توانمندی در جهت کسب علم و دانش گام بردارند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: با روش‌های جدید در مدیریت آموزش و پرورش می توان در تربیت نیروی انسانی کارآمد موفق بود؛ یکی از نیازهای مهم پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی در میان دانش آموزان است در این خصوص با تعامل نهادهای فرهنگی و اجتماعی می توان در جهت مصونیت این نسل تلاش کرد.

بطحائی عنوان کرد: در این راستا ارتقاء کمی و کیفی مراکز مشاوره ای نیز در جهت حضور موثر مدارس در پیشگیری از آسیب ها نقش مهمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تحصیلات عالی 70 درصد از جمعیت جوان، یک ظرفیت بسیار ارزشمند در اختیار داریم که باید از آن در جهت تحقق اهداف بهره گرفت.

وزیر آموزش و پرورش در پایان بیان کرد: تقویت انجمن‌های علمی و توجه به تشکلهای صنفی و نهادهای فرهنگی با تعامل حوزه راهگشای بخش زیادی از اهداف خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید