راه‌اندازی حمل ونقل ریلی در سه شهرستان غرب استان تهران

    کد خبر :236747

معاون عمرانی استانداری تهران از راه اندازی حمل و نقل ریلی در سه شهرستان قدس، ملارد و شهریار به سمت شهر تهران به عنوان جایگزینی برای ورود خودروهای شخصی به پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا احمد تواهن در جلسه کارگروه کاهش الودگی هوای استان تهران با اشاره به این که روزانه ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار خودرو وارد شهر تهران می‌شود، گفت:‌ اگر هر کدام از این خودروها به طور متوسط دو نفر مسافر داشته باشند مسافران ورودی به شهر تهران از مرز یک میلیون نفر بالاتر می‌رود.

وی افزود: این خودروها بار سنگین آلودگی ایجاد می‌کنند که بر آلودگی شهر تهران افزوده می‌شود لذا در همین راستا شب گذشته توافقنامه سه جانبه میان استانداری تهران، شرکت شهرهای جدید و راه‌آهن منعقد شد که بر اساس آن حمل‌ونقل ریلی در شهرستان قدس ، ملارد و شهریار به سمت شهر تهران جایگزین خودروهای ورودی به این شهر شود. امیدواریم این طرح به زودی به بهره‌برداری برسد.

تواهن در بخش دیگری از صحبت‌های خود پس از شنیدن گزارش نماینده سازمان استاندارد در خصوص بازرسی موتورخانه دستگاه‌های دولتی گفت: از میان ۳۰۰ موتور خانه‌ای که مورد بازرسی قرار گرفته ۹۶ موتورخانه متعلق به ۲۲ دستگاه دولتی است که استانداردهای لازم را نداشتند. امیدواریم بودجه لازم برای استاندارسازی آنها توسط سازمان برنامه بودجه تامین شود و ظرف سه ماه آینده شرکت‌هایی که بازرسی‌ها را انجام می دهند اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: در خصوص بحث ورود به خانه‌های سقفی و موتورخانه‌های آن‌ها چالشی بر سر راه استاندارد وجود دارد اما در قانون هوای پاک پیش‌بینی‌های مناسبی انجام شده است. در کلان شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت تضمین‌های مناسبی در نظر گرفته شده است و امیدواریم دستگاه‌ قضایی همکاری‌لازم را انجام دهد.

تواهن در پایان گفت:‌ دوستان ممیزی سازمان استاندارد و یا شرکت‌هایی که برای بازرسی موتورخانه‌ها معرفی می‌شوند باید بتوانند بازرسی‌های خود را انجام دهند البته شهرداری‌ها نیز می توانند برای دادن پایان کار استانداردهای موتورخانه‌ها را لحاظ کنند البته باید موتورخانه سطح شهرها اولویت بندی شود و ساختمان‌های بلند مرتبه و تجاری در اولویت قرار بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید