مصرف بهینه آب در کشور مهم تر از میزان بارش و منابع آبی است

    کد خبر :236719

تصریح کرد: بنابر آمارهای موجود میزان زمین قابل کشت در ایران ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار است اما مجموع صادرات کشاورزی ۶ میلیارد دلار است، در حالیکه در کشور مالزی با ۳۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت ۲۵ میلیارد صادرات صورت می‌گیرد که این نشان دهنده پایین بودن نرخ بهره وری در کشاورزی است.
به گزارش ایسنا، غلامحسین شافعی مدیر صنایع، معادن و کشاورزی اتاق ایران در همایش بزرگداشت روز ملی آب اظهار کرد: بزرگداشت روز ملی آب فرصت مناسبی برای هشدار نسبت بهوضعیت بحرانی آب کشور است و برای عبور از این شرایط به مشارکت مسئولان و آحاد مردم نیاز داریم.

رییس اتاق صنایع ایران با اشاره به فعالیت‌های اتاق در زمینه منابع آب بیان کرد: از ۶ سال گذشته اتاق ایران با رویکرد منافع ملی به بحث مدیریت منابع آب ورود کرده است و در طرح‌هایی مانند سد گتوند و فدک هشدارهایی در رابطه با مشکلات زیستی محیطی ارائه داده شد. امیدواریم با جدی گرفتن این هشدارها فکری به حال آینده شود.

به گفته وی؛ سرانه مصرف آب در کشور بالاتر از میانگین جهانی است که نیاز به اصلاح دارد.

وی تصریح کرد: بنابر آمارهای موجود میزان زمین قابل کشت در ایران ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار است اما مجموع صادرات کشاورزی ۶ میلیارد دلار است، در حالیکه در کشور مالزی با ۳۵۰ هزار هکتار سطح زیر کشت ۲۵ میلیارد صادرات صورت می‌گیرد که این نشان دهنده پایین بودن نرخ بهره وری در کشاورزی است.

شافعی در پایان گفت: مصرف بهینه آب در کشور بسیار مهم تر از میزان بارش و منابع آبی است و باید با فرهنگ سازی، میزان مصرف را کاهش دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید