این آزمایش خون کارایی داروی سرطان سینه را پیش بینی می کند

    کد خبر :236679

محققان انگلیسی در مطالعه جدیدی متوجه شدند که با یک آزمایش خون می توان طی چند هفته کارایی دارو را در درمان سرطان سینه پیش بینی کرد.، این در حالی است که امروزه بیماران مبتلا به سرطان سینه برای مشاهده تاثیر داروی ‘پالبوسیکلیب ‘که برای درمان این بیماری استفاده می شود، باید دو تا سه ماه منتظر بمانند.اما آزمایش خون ابداعی محققان موسسه تحقیقات سرطان در لندن و وزارت بهداشت انگلیس می تواند تاثیر این دارو را در چند هفته مشخص کند.

این آزمایش خون در واقع تکه های دی.ان.ای تومور را که توسط سرطان سینه در خون در حال چرخش هستند، جستجو می کند.این آزمایش خون با بررسی دی.ان.ای سرطان در دو هفته اول درمان نشان می دهد که آیا دارویی که برای درمان این بیماری استفاده شده است، موثر بوده است یا خیر.

به گزارش ایرنا ، محققان خاطر نشان کردند که داشتن یک شاخص اولیه از نحوه عملکرد درمان می تواند به پزشکان اجازه دهد تا درمان را سازگار کنند و برای برخی بیماران داروی جایگزینی تجویز کنند که احتمالا برای آنها مفیدتر است.
با این حال محققان با انتشار این مطالعه در مجله Nature Communications هشدار می دهند که لازم است قبل از استفاده بالینی از این آزمایش خون ،بررسی های بیشتری انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید