فتاح در فراکسیون نمایندگان ولایی مطرح کرد

رشد ۵۰ درصدی تمایل افراد برای تحت پوشش قرار گرفتن کمیته امداد

    کد خبر :236447

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری کمک های مردمی به این کمیته ۳۰ درصد افزایش یافته و ۲ هزار میلیارد تومان مستقیم از مردم دریافت شده است.

به گزارش ایسنا، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز (یکشنبه، ۱۳ اسفندماه) در نشست فراکسیون ولایی حاضر شد و اظهار داشت: فردا ۱۴ اسفند و سالروز تاسیس کمیته امداد با فرمان امام راحل است که به عنوان اولین نهاد انقلاب تاسیس شد تا آرمان ها و اهداف بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را پیگیری کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۵ سال است که در قانون اجازه داده شده تا این کمیته به جامعه هدف خود وام پرداخت کند، ادامه داد: امسال در تبصره ها ۳ هزار میلیارد آمده به کمیته امداد اختصاص داده شده که اگر این روال در گذشته نیز پیگیری می شد، اکنون وضعیت فرق می کرد.

وی افزود: کمیته امداد نگاهی حمایتی دارد و ۱۸ مورد خدمت در آن ارائه می شود که یکی از آن ها موضوع معیشت است. در زمینه بهداشت و درمان نیز ورود کرده که ۴۰۰ میلیارد تومان در این حوزه پرداخت شده است و مسکن می سازد که هر واحد تا ۷۰ میلیون هزینه دارد.

فتاح با بیان اینکه ۷۰ هزار مورد جهیزیه برای جامعه هدف کمیته امداد تعیین شده است، بیان کرد: در بین افراد تحت پوشش، نرخ ازدواج از متوسط جامعه بیشتر و طلاق از متوسط جامعه کمتر است. همچنین عدم وصول وام هایی که به افراد تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شده کمتر از ۲ درصد است که نشان می دهد این جامعه اقساط وام های خود را پرداخت می کند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در تبصره ۱۴ قانون، ۴ هزار میلیارد با عنوان مستمری تعیین شده بود که دولت ۹ ماه آن را به حساب یارانه ها واریز و به افراد تحت پوشش کمیته امداد پرداخت کرد، اظهار داشت: کمیته امداد در دیماه این مستمری را به افراد تحت پوشش پرداخت کرد همچنین یارانه افراد تحت پوشش کمیته امداد را ما به صورت متمرکز پرداخت می کنیم.

وی با بیان اینکه با وزارت مسکن توافق کردیم تا ۵۰ هزار واحد از مسکن مهرها را ما بسازیم، بیان کرد: اگر موفق شویم ۳۰ هزار از این واحدها را تکمیل کنیم عدد بزرگی خواهد بود که وام و بلاعوض نیز از دولت دریافت نمی کنیم.

فتاح از افزایش ۵۰ درصدی تمایل افراد برای تحت پوشش قرار گرفتن کمیته امداد خبر داد و افزود: مقرر شده تا به ۱۴۰ هزار نفر وام بدهیم ولی به سرعت رها نمی کنیم بلکه حمایت های لازم انجام می شود تا بتوانند امور خود را پیش ببرند.

وی افزود: اگر صدهزار نفر از اعضای تحت پوشش کمیته امداد به توانایی برای اداره امور خود برسند و از تحت پوشش کمیته امداد خارج شوند، به همین اندازه یا بیشتر تقاضا برای تحت پوشش قرار دادن چتر حمایتی کمیته امداد را شاهد خواهیم بود.

فتاح با بیان اینکه در منابع مردمی محدودیتی برای مسائل مالی شبیه آنچه که درخصوص بودجه وجود دارد را نداریم، افزود: به هر یتیم ۱۴۵ هزار تومان پرداخت می شود و این مبلغ برای ایتام تهران ۳۲۰ هزار تومان است، زیرا مردم این مبالغ را پرداخت می کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه براساس قانون، کمیته امداد اجازه تحت پوشش قرار دادن زنانی که طلاق نگرفته یا بدسرپرست هستند را ندارد، گفت: اعتیاد، تصادفات جاده ای و مهاجرت به حاشیه شهرها مراجعات به کمیته امداد را افزایش داده است.

وی افزود: ۷۷۰ هزار یتیم زیر ۱۸ سال، ۳۰۰ هزار دانش آموز، ۷۰ هزار دانشجو، ۳۰ هزار خانواده هایی که سرپرست آنها در زندان است و بیماران سرطانی و صعب العلاج نیز از جمله اقشاری هستند که تحت پوشش کمیته امداد هستند. لازم است بیمه ها را توسعه دهیم، هر چند ۲۳۰ میلیارد تومان برای بیمه اجتماعی در نظر گرفته شده، ولی برای منفعت مردم باید این موضوع تقویت شود.

فتاح ضمن تاکید بر ارتباط مناسب کمیته امداد با خیریه ها و خیرین افزود: در ۱۱ ماهه سال جاری کمک های مردمی ۳۰ درصد افزایش یافته و ۲ هزار میلیارد تومان مستقیم از مردم دریافت کردیم که صددرصد آن به جیب جامعه هدف کمیته امداد رفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه ۳۲۰ میلیارد تومان از طریق صدقات، ۳۰۰ میلیارد تومان از طریق زکات و ۵۰۰ میلیارد تومان اکرام ایتام و محسنین و جشن ها به کمیته امداد رسیده است، گفت: برای رفع مشکل تغذیه ۱۰۰ هزار کودک در حدود ۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که جا دارد تا ۲۰۰ هزار کودک نیز تحت پوشش قرار گیرد، زیرا در صورت عدم تغذیه مناسب این کودکان باید بعدا هزینه درمان پرداخت شود.

فتاح بیان کرد: لازم است برای جذب صدقات نیز به صورت الکترونیکی اقدام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید