(تصاویر) رونمایی از خودروی نقل و انتفال زندانیان

    کد خبر :236299

خودرو اعزام متهمان و زندانیان به زندان و مراجع‌قضایی با حضور اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌ها و قدامات تامینی و تربیتی کشور رونمایی شد.

به گزارش سازمان زندان‌ها، جهانگیر در مراسم رونمایی از این خودرو با اشاره به این که بخشی از خودروهای حمل و نقل زندانیان فرسوده بودند، اظهار کرد: از آنجایی که خودروهای اعزام زندانیان فرسوده و ایمن نبود، از مدت‌ها قبل به خاطر استیجاری و فرسوده بودن خودرو‌های اعزام زندانیان دغدغه تولید خودرو مناسب را داشتیم.

رییس سازمان زندان‌های کشور افزود: ما به دنبال تولید خودروی امن بودیم و مطالعاتی را درباره خودرو حمل زندانی در 30 کشور دنیا انجام دادیم و در نهایت پس از بررسی‌ها موفق شدیم خودرو تولید داخل را در اصفهان تولید و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

جهانگیر توضیح داد: این خودرو همه کاره است و امکان رصد اطلاعات خودرو از زمان سوارشدن زندانی و حرکت وجود دارد و خودرو لحظه به لحظه کنترل می‌شود. این خودرو با مبلغ 280 میلیون تومان تولید شده و با مطالعات صورت گرفته قرار است به تولید انبوه برسد و ما امیدواریم در تولید انبوه هر دستگاه با مبلغ 200 میلیون تومان تولید شود.

وی با اشاره به نیازهای خودرو در سطح استان‌ها گفت: اعزام و بدرقه زندانیان دو دسته است؛ اول زندانیان کم خطر مثل زندانیان مالی و دسته دوم زندانیان پرخطر مثل متهمان به قتل یا زندانیان امنیتی و گروهکی که علیه جان مردم اقدام به ترور کرده اند؛ نقل و انتقال آنها هم چه به بیمارستان یا دادگاه ها با شرایط امن‌تری انجام شود که پیش بینی شده به نسبت زندانیان سطح استان‌ها خودرو در اختیار انها قرار داده شود.

رئیس سازمان زندان ها درباره شرکت تولید کننده خودرو اعزام زندانیان افزود: با شرکت دیزل خودرو قرارداد بسته‌ایم که این نمونه به تولید انبوه برسد.

بر اساس این گزارش، اعزام زندانیان به زندان ها، مراکز درمانی، دادسراها و دادگاه‌ها تاکنون با خودروهای فرسوده انجام می‌شد که از ایمنی پایینی برخوردار بود.

عکاس: حامد عطایی/میزان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید