آیا وزارت صنعت و کمیسیون اصل 90 از تخلفات شرکت مفتاح رهنورد مطلع هستند؟

    کد خبر :236236

شرکت مفتاح رهنورد در حالی همچنان به طورغیرقانونی پیش فروش خودرو می نماید که میثم رضایی، مدیرعامل این شرکت، هم در وزارت صنعت و هم در کمیسیون اصل 90 حضور دارد.

بررسی ها نشان می دهد که یکی از افراد پرحاشیه بازار خودرو ایران، رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو است. این پرحاشیه بودن هم به دلیل ایفای نقش های مختلف وی می باشد چرا که ایشان به عنوان یک تاجر هم در وزارت صنعت به عنوان عضو شورای اندیشه ورزی وزارت صنعت معدن و تجارت مشغول به فعالیت است و هم در کمیسیون اصل 90 به عنوان کارشناس و مطلع رفت و آمد دارد. رئیس کمیسیون اصل 90 در این خصوص صراحتا عنوان نموده”کمیسیون اصل 90 برای بررسی کارشناسی پرونده خودرو که یکی از بیشترین شکایات مردمی را در بر دارد علاوه بر مرکز پژوهش ها از آقای میثم رضایی به عنوان کارشناس و مطلع مربوط به امور خودرویی استفاده کرده است.”

اینکه میثم رضایی چگونه می تواند بین مجلس، دولت و حوزه تجارت منافع مشترک ایجاد کند، مهم ترین سوالی است که باید به آن پاسخ داده شود. همین چند چهره بودن ایشان سوالات و ابهامات بسیاری را ایجاد می نماید.

به گزارش پردیس خودرو حضور این شخص در دولت و کمیسیون اصل 90 زمانی پیچیده تر می شود که شرکت بازرگانی متبوع وی این روزها به طور غیرقانونی اقدام به پیش فروش خودرو می نماید. شرکت مفتاح رهنورد که مسئولیت آن بر عهده میثم رضایی است، این روزها در حال پیش فروش خودرو به صورت 90 روز، 120 روز، 150 روز و 180 روز است. این در حالی است که طبق اطلاعیه وزارت صنعت این شرکت مجوز پیش فروش ندارد.

چند وقت پیش اداره کل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ در بیانیه ای شرکت های مجاز به پیش فروش را اعلام نمود. طبق این بیانیه شرکت های جهان نوین آریا، نگین خودرو، ایرتویا، آرین موتور پویا، آرین موتور تابان، کرمان موتور، پارس خودرو، خودروسازان راین، سایپا، صنعت خودرو آذربایجان، مدیران خودرو، بهمن موتور، آسان موتور، ماموت خودرو، کارمانیا، ایران خودرو، رامک خودرو، عظیم خودرو و ایرتویا از نظر قانونی اجازه پیش فروش خودرو را دارند. این در حالی است که شرکت مفتاح رهنورد صراحتا اقدام به پیش فروش غیرقانونی خودرو می نماید.

در همین خصوص یکی از مسئولان فروش شرکت مفتاح رهنورد در تماس تلفنی با خبرنگار پردیس خودرو صراحتا اذعان نمود که این شرکت مبادرت به پیش فروش خودرو کرده است. جدول زیر به روشنی شرایط پیش فروش خودرو توسط مفتاح رهنورد را نشان می دهد. جالب اینجا است که پیش از این سازمان حمایت علیه این شرکت در خصوص پیش فروش غیرمجاز خودرو بیانیه صادر کرده بود. همچنین در نامه اخیر وزارت صنعت به رئیس انچمن صنفی واردکنندگان خودرو، صراحتا اعلام شده که برخی از اعضای انجمن صنفی واردکنندگان خودرو خارج از چارچوب قانون خودرو می فروشند.

حال سوال اصلی اینجا است که این تناقض رفتار را چگونه می توان تفسیر کرد. به بیان دیگر چگونه ممکن است یک تاجر که اقدام به فعالیت غیرقانونی پیش فروش خودرو می نماید، از وزیر صنعت حکم گرفته و در کمیسیون اصل 90 نیز به عنوان مطلع و کارشناس رفت و آمد داشته است. این سوال را باید هم وزیر صنعت و هم رئیس کمیسیون اصل 90 پاسخ دهند که براساس چه معیاری با وی همکاری دارند. آیا میثم رضایی طبق استعلامات رسمی و احراز صلاحیت در وزارت صنعت حکم گرفته (هرچند که هنور حکم وی در فضای عمومی منتشر نشده و صرفا خبرگزاری های رسمی این حکم را رسانه ای نموده اند) و از طرف دیگر در کمیسیون اصل 90 رفت و آمد داشته است؟ آیا کمیسیون اصل 90 سوابق افراد را پیش از حضورشان در کمیسیون اصل 90 بررسی نمی نماید؟

6
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. رضا کشمیری گفت:
    موافقم ۳

    متاسفانه علیرغم پیگیری های متعدد بنده یکی از مشتریان شرکت مفتاح رهنورد پس از سپری گردیدن حدود ۱۰ ماه نتوانسته ام خودرو درخواستی خود برطبق قرارداد منعقده را دریافت نمایم و در این میان نیز ۹۰ درصد مشتریان دیگر نیز پس از مراجعات مکرر ضمن برخورد سازماندهی شده و پاسخ های هوشمندانه و هدفمند این شرکت مواجه شده اند و این جزمبین صرف خریدن زمان مشتریان تاکنون نبوده است.
    همکنون با توجه به صدور مجوز ترخیص خودروهای وارداتی ،این شرکت بتدریج خودروهای وارداتی را ترخیص می نماید اما علیرغم مفاد منعقده در قرارداد مبنی بر عدم تغییر ثمن معامله باوجود شرایط نوسانات بازار ارز و همچنین نوسانات قیمت خودرو هیچگونه تغییری در قیمت نهایی داده نخواهد شد حاضر و پایبند به اجرای مفاد قرارداد خود نمی باشند.لذا در حال حاضر شرکت مفتاح رهنورد با مدیریت خاصی (م.ر) که دارد دو راه بیشتر برای مشتریاننش و به صورت یکطرفه ندارد:۱-پرداخت مبلغ ودیعه با سود متعارف قرارداد(که در واقعیت باتوجه به نوسانت اخیر ارز و جریان نقدینگی و شوکهای بازار سرمایه، مزید اطلاع است که ارزش سرمایه اولیه بعنوان پیش پرداخت به ثلث تقلیل یافته است)۲-یا تحویل خودرو به قیمت روز بازار که دقیقا دو تا ۳ برابر مبلغ کل ثمن معامله در زمان عقد قرارداد است.
    از موارد مهم قابل ذکر دیگر انجام پیش ثبت نام و عقد قرارداد ضمن عدم آگاهی مشتری از توقف ثبت سفارش تیرماه ۹۶ که از مصادیق تخلف ایشان است.
    این است سودجویی و کلاه برداری شرکتهای واردکننده خودرو !
    شرایط پیش رو پرداخت مبلغی ۲ تا ۳ برابر مبلغ ودیعه که بعضاً برای مصرف کننده غیر ممکن است و مگر دلال ها و در غیر اینصورت دریافت مبلغ اولیه با سودی که در مقایسه با تورم کنونی که به ثلث تقلیل ارزش یافته است و ناگزیر به یکی از دو راه!

    خواهشمندم ضمن اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم شریف ایران ضمن بررسی موشکافانه ابعاد در جریان موضوع اقدامی مقرر گردد تا بدینوسیله دست شرکتهای اینچنینی قطع و از کسب سودهای غیرمتعارف از جان و مال ملت و نظام منع گردند.
    باتشکر

    ر.ک

  2. محمد گفت:
    موافقم ۳
    مخالفم ۱

    متاسفانه یک شرکت کاغذیه . از برج ۹ سال ۹۶ پولمونو خواستیم، گفتن عید، عید گفتن برج ۲ و ۳ . همش امروز و فردا

  3. ک ز گفت:
    موافقم ۱

    رئیس شرکت انقدر گردن کلفته که انگار اون از مشتری ها طلبکاره و از همخ دروغگو تر . تو شرکت دعوا شد. اسلحه کشید، کلانتری یوسف اباد اومد. بادیگاردِ اشک آورد دار ، داره . نمیدونم به کی وصله . همه هم بچه مایه دار نیستن که بگیم خنک شدیم.یکی پول بازنشستگی داده، یکی پولش کم بوده و وام یا قرض کرده ، مثل شرکت های هرمیه، کالا از دویست نفر، به ۲۰نفر میدن ، اون ۲۰تارو انقدر بزرگ میکنن که تعدادشون بیشتر بشه. به نوعی رویا می فروشن به مردم و پول میگیرن

  4. مالباخته گفت:
    موافقم ۲

    مشاور رسانه ای داره ، تندیس مشتری مداری، و شرکت بدون شکایت سال ۹۶ رو نمیدونم کی بهشون اعطا میکنه . رانت زیادی داره. همه جا خبر خوب ازش میشنوی، خبرگزاری فارس، مهر و… یا مجله اسب بخار و … جالب اینجاست هر روز داره مشتری میگیره و به طلبکاراش میگه نداریم،کسی هم صدای مشتری هارو نمیشنوه، یه گروه داریم ، کوچیکه، مشتری ها اخیرا همدیگه رو دارن پیدا میکنن. ملک گذاشتیم رهنِ بانک برای وام ، ماشینامون مونده (دروغه) و نمایندگی فیات گرفتیم ، ببین چ صفی بکشن چهار روز دیگه (میگم فلانی پول مارو بده ، منم قول میدم خواستم بیام برم تو صف) … کلی هم وکیل گردن کلفت داره ، تقا خلاصه اشکمونو در آورده.
    اگه میشه راهنمایی کنید که ما مشتری ها چجوری میتوانیم احقاق حق کنیم.
    یکدفعه هم گفتن از خدامه شکایت کنی ، اینجوری به پولت نمیرسی .
    البته بعید میدونم نظر های شکات مفتاح یا میثم رضایی جایی ثبت شه، چندین و چند سایت نطر گذاشتم و گذاشتیم. نه ثبت شد و نه دیده شد

  5. شاکری گفت:
    موافقم ۱

    اقا از همون موقع که گفتن غیر قانونیه ، کلی بازتاب دادن گه با آبروی ما بازی شده. ما قانونی ایم. رسانه ملی اوردش. در مقابل یکی از حقوق مصرف کنندگان و … بهرحال هر کسی هم رفت پولشو خواست ، حوالش دادن به قرارداد های بعد بالاجبار ، چرا که پول نداریم ، اونهایی هم که بدهی داشتن یا مستأجر بودن درخواست برداشت دادن، ب مشکل خوردن و چندین و چند ماهه تحت فشار و آبروریزی هستن. یکی صدای مارو برسونه. در شرکتم بستن ، کسی رو بدون وقت قبلی راه نمیدن و یک مقرراتی گذاشتن که دیگه دستت بهشوننمیرسه، مگه با پافشاری و اصرار که اخرشم یه وعده الکی دیگه میدن

  6. حسین گفت:
    موافقم ۱

    حسین
    این شرکت متاسفانه تا الان ۱۴۱۳ مشتری داره و اموال مردم را بالا کشیده…. ادعا می‌کننه که ۳۰۰ خودرو در گمرک بندر لنگه داره …. ولی به نام خودش ۳۲ دستگاه فقط داره….. متاسفانه این آقای میثم رضایی بنا به ادعای خود شرکت مفتاح رهنورد ۳۰۰ میلیارد بدهی به مشتری‌ها داره…. خود من را از دیماه ۹۶ تا الان پیچوندند و همش الان و پس فردا می‌کنند.
    متاسفانه از رانت دولتی و اطلاعاتی قوی هم برخورداره ….
    زور هیچ کس هم به نمی‌رسه
    الان هم از دست مشتری‌ها متواری هستش.
    مشتری ها را مجبور کرده با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیارد تومانی در رهن نماینده مشتری‌ها …. یک وقت ۶ ماهه از مشتری ها برای پرداخت دیونش بده
    تمام چک‌های صاده اش هم که غالبا به نام خودش از بانک ملی شعبه لویزان…. بانک صادرات شعبه گلزار و به اسم شرکت کاغذی جامه‌سازان آویژه و نیز همراه تجارت فعال از بانک پسارگارد داده دست ملت همش برگشت خورده.
    کجایی محسنی اژه‌ای
    کجایی رییس محترم قوه قضاییه
    کجایی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان
    کجایی وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت
    کجایی ریاست محترم بازرسی نهاد ریاست جمهوری
    کجایی سازمان محترم صنعت، معدن و تجارت استان قم
    یکی نیست جواب این همه مشتری مفتاح را بده
    آقای وزارتخانه صمت ، مگر شما به این ژن خوب مجوز ندادی؟
    پس چرا نظارت نکردی ؟ …. که چرا با این که این شرکت مجوز پیش فروش نداشت تا الان بنا به ادعای خودش ۳۰۰ میلیار تومان سرمایه مردم را با دلار ۳۰۰۰ الی ۴۰۰۰ تومانی برداشته و برده؟
    به کی بگیم دردمون را آخه؟
    خدا لعنت کنه هرچی آدم فاسد و رانتخوار توی این کشور را!

دیدگاهتان را بنویسید