عبدخدایی : روحانی در این چهار سال آرامش نسبی در جامعه ایجاد کرد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ۱۴:۵۸

دبیرکل جمعیت فداییان انقلاب اسلامی گفت: روحانی توانسته است در این چهار سال آرامشی نسبی را در جامعه به وجود آورد. مردم این آرامش را درک می کنند و می دانند که با زحمت دولت به دست آمده است.

محمد مهدی عبدخدایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار میزگرد ایرنا افزود: عرف ریاست جمهوری در جمهوری اسلامی 8 سال است. از سویی مقام معظم رهبری هم همیشه رییس جمهور را تایید کرده اند.

** رییسی رقیب خطرناکی برای روحانی است
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: با این وجود اگر اصولگراها روی رییسی اجماع کنند به دو دلیل که عرض می کنم قطعا رقیب خطرناکی برای روحانی خواهد بود.
عبدخدایی گفت: دلیل اول سید بودن رییسی است. مردم ما به سادات علاقه دارند و به طور مثال اگر یک پزشک سید و پزشکی غیر سید در حوالی منزلشان باشد اولی را انتخاب می کنند چرا که به اصطلاح معتقدند ‘ دستش خوب است’. دلیل دوم این که رییسی در طول مدت فعالیت خود نقطه ضعف چندانی نداشته است.
وی با این حال گفت: تعلق به خانواده سادات یکی از امتیازات رییسی نسبت به روحانی است با این وجود معتقدم شانس روحانی برای رییس جمهور شدن بیشتر است.
عبدخدایی تصریح کرد: البته هنوز نمی توان پیش بینی دقیقی داشت که چه کسی نامزد اصولگرایان است یا اصلا اجماعی صورت خواهد گرفت یا نه ولی اگر قالیباف هم بیاید شانس دارد.

** مناظرات تلویزیونی تعیین کننده است
این فعال سیاسی اصولگرا گفت: سال 92 تا چند روز قبل از روز برگزاری انتخابات، رای قالیباف حدود 40 درصد و رای روحانی کمتر از 10 درصد بود اما با پیروزی روحانی در مناظره با قالیباف ورق برگشت.
در سال 76 هم هر چند مناظره تلویزیونی نبود ولی خاتمی بسیار قوی تر از رقیب از شعارهای خود رونمایی کرد و مقبول مردم افتاد و رای بالایی آورد. بنابراین ، اینکه چه بحث و جدل هایی بین روحانی و رییسی و دیگر نامزدها در مناظرات صورت بگیرد و برنده آن که باشد نقش تعیین کننده ای در انتخاب رییس جمهور دوازدهم توسط مردم خواهد داشت.

** نادیده گرفتن توصیه رهبری نشانه نداشتن التزام عملی به ولایت فقیه است
وی افزود: رای دانشگاهها با روحانی است چرا که وی پشتوانه ای قوی در بین اساتید و دانشجویان دارد اما رییسی وضعیت خوبی در دانشگاهها ندارد. استان هایی مانند یزد، کردستان، بلوچستان، یزد، اصفهان و مناطقی که برادران اهل سنت در آن اکثریت دارند با روحانی است اما رای استان خراسان به نفع رییسی در صندوق ریخته می شود.
عبدخدایی گفت: اگر صلاحیت رییس دولتهای نهم و دهم تایید شود، رای روستاها به وی تعلق می گیرد؛ در غیر این صورت روستاها نیز به روحانی رای خواهند داد.
وی تصریح کرد: البته طبق قانون، داوطلب رییس جمهوری باید التزام عملی به ولایت فقیه داشته باشد و کسی که توصیه رهبری را نادیده می گیرد فاقد این مهم است. البته اگر رییس دولتهای نهم و دهم را اصولگرا به حساب بیاوریم اصولگرایان نمی توانند در این انتخابات به اجماع برسند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید