دو واکسن جدید به برنامه ایمن سازی کشور اضافه می‌شود

    کد خبر :235991

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از اضافه شدن دو واکسن جدید به برنامه ایمن سازی کشور خبر داد و گفت: ضرورت اضافه شدن این دو واکسن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

دکتر محمد مهدی گویا با اشاره به اضافه شدن دو واکسن جدید به برنامه ایمن سازی کشور گفت: با تقدیر از اساتیدی که در انجام مطالعات دو واکسن «پنوموکوک» و «روتا ویروس» مشارکت داشتند، نتیجه مطالعات انجام شده نشان داد که این دو واکسن باید به برنامه ایمن سازی کشور اضافه شود.

وی تصریح کرد: مطالعات انجام شده نشان داد که ۴۸ درصد از موارد اسهال های ویروسی در نوزادان کشور به علت اسهالی است که عامل آن «روتا ویروس» است و استفاده از این دو واکسن به صرفه است و موجب کاهش بستری و مرگ و میر نوزادان در بیمارستانها و مراکز درمانی کشور خواهد شد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: نتایج مطالعات انجام شده برای این دو واکسن در اختیار هیات دولت، سازمان برنامه و بودجه و مجلس قرار گرفت و خوشبختانه با تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بودجه ویژه از محل صندوق توسعه ارزی برای آن، واکسن های «پنوموکوک» و «روتا ویروس» به برنامه کشوری اضافه می شود.

گویا با اشاره به عوارض بیماری های «پنوموکوکی» و «روتاویروس»، نقش این دو واکسن در حفظ سلامتی نوزادان و مردم ایران را بسیار مهم و اساسی عنوان کرد.

به گزارش مهر، وی در خصوص موارد استفاده از دو واکسن جدید، گفت: واکسن «روتاویروس» که برای اسهال کودکان است برای بزرگسالان مورد استفاده قرار نمی گیرد اما واکسن «پنوموکوک» در برخی از بزرگسالانی که دارای بیماری های خاصی هستند، استفاده می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید