مجموعه تلویزیونی «زیر پای مادر» روایتی از فداکاری مادران ایران

    کد خبر :23599

مجموعه زیرپای مادر از امشب از شبکه یک سیما ساعت ۲۲:۲۰ روی آنتن می‌رود. در این سریال به غیر از حضور چهره بازیگران مانند کامبیز دیرباز، مهدی سلطلنی و بهناز جعفری، چهره‌های جدیدی به عرصه تصویر معرفی شده‌اند.

 «زیر پای مادر»  داستانی خانوادگی و چند وجهی دارد و داستان اتفاقات رخ داده میان اعضای یک خانواده را به تصویر می‌کشد. بهرنگ توفیقی کارگردان این سریال در خصوص این درام خانوادگی گفت: چیزی که همیشه در فیلمنامه های سعید نعمت الله من را درگیر خودش می‌کند بحث محتوایی سناریو است که به اهمیت جایگاه خانواده خیلی خیلی تاکید دارد. در این سریال هم، ما روی همین جایگاه والای خانواده در قالب تصویر مانور می دهیم. این حسی است که در قصه ای که نعمت الله به رشته تحریر درآورده در سریال ساری و جاری است.

او ادامه داد: همیشه یکی از دلخوشی های من بابت کار کردن زیر پای مادر، تم و موضوع کار بود و وقتی پایه و بنیان یک سریال که فیلمنامه است قوی باشد خروجی سریال نیز مورد توجه قرار می گیرد. کارگردان سریال «انقلاب زیبا» تصریح کرد: فیلمنامه سعید نعمت الله هم شامل همین ویژگی‌های بنیادی بود و وقتی فیلمنامه را می‌خواندم برای من به عنوان کارگردان این چالش را ایجاد می‌کند که تو با یک کار نو طرف هستی. زیر پای مادر دومین همکاری من با نعمت الله بعد از سریال پشت بام تهران بود ولی من به هیچ وجه حس تکرار یا شباهت فیلمنامه نداشتم و احساس کردم یک فضای متفاوتی را تجربه می کنم. ولی باز هم رگه های  مشتریکی در نوشته های سعید و هم کار من که در پشت بام تهران بود را در زیر پای مادر می توان مشاهده کرد که خب این مساله توی ذات ماست و کاری هم نمی شود کرد.

بهرنگ توفیقی افزود: گروه زیر پای مادرگروه جوان، با تجربه و پر انرژی بود و به جرات می توانم بگویم که پشت دوربین این سریال بی دردسرترین و ایده آل ترین گروهی بوده که درکارهایی که خودم کارگردانی کرده ام به انجام رسیده است. کارگردان سریال آمین در خصوص بازیگران زیر پای مادر هم اظهار داشت: بازیگران خوب و باتجربه‌ای در این مجموعه بازی کردند،کامبیز دیرباز پس از پشت بام تهران دومین همکاریش با من هست و سعادت همکاری با مهدی سلطانی را قبلا نداشتم و خیلی خوشحالم که در سریال زیر پای مادر اتفاق همکاری با او برایم رقم خورد. آقای سلطانی بازیگر بسیار توانا، باسواد و دوست داشتنی هست. از قبل سابقه همکاری با پریوش نظریه، بهناز جعفری و علیرضا آرا را داشتم اما درسا بختیار و مجید نوروزی دو چهره جدید هستند که در زیر پای مادر معرفی خواهند شد. همچنین از تجربه بازیگران خوبی مثل بهزاد فراهانی، مجید واشقانی، نوید خداشناس و مریم بوبانی که در کار قبلی هم با هم همکاری می‌کردیم، در این سریال بهره گرفتیم.

بهرنگ توفیقی در پایان گفت: این سریال گوشه‌ای از فداکاری‌ها و زحمات مادران را روایت می‌کند و من زیر پای مادر را تقدیم می کنم به همه مادران سرزمینم. دلم می خواهد مردم این سریال را ببینند و از تماشای آن لذت ببرند و بدانند که ما تمام انرژی و تلاش مان را برای ساخت این مجموعه گذاشتیم تا مورد اقبال مخاطب بعنوان مهمترین رکن یک مجموعه تلویزیونی قرار بگیرد. مجموعه تلویزیونی زیر پای مادر از شنبه تا جمعه هر شب حوالی ساعت 22:20 از شبکه یک سیما پخش می شود که اولین قسمت از این سریال خانوادگی امشب ششم خرداد با هنرمندی کامبیز دیرباز، پریوش نظریه، بهناز جعفری، بهزاد فراهانی، مریم بوبانی، مجید واشقانی، مهدی سلطانی، نوید خداشناس و آتیلا پسیانی به روی آنتن خواهد رفت.


مجموعه تلویزیونی زیرپای مادر به تهیه کنندگی زینب تقوایی کاری از گروه فیلم وسریال شبکه یک است که در شب های ماه مبارک رمضان از این شبکه پخش خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید