لزوم تعامل بین‌المللی برای احیای ژانر کودک و نوجوان در سینما

    کد خبر :23593

بازیگر سینما و تلویزیون با تأکید بر افزایش اهمیت به حوزه فیلمسازی کودک و نوجوان گفت: برای احیای ژانر کودک و نوجوان در سینمای کشور باید تعامل موثرتری با سینمای جهان برقرار کرد.

امیرغفارمنش، بازیگر سینمابرگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان را مصداقی برای اهمیت دادن به کودک دانست و گفت: باید فرهنگ‌سازی در جامعه را از کودکان شروع کرد، یعنی امروزه شاهد برخی از مصادیق کم‌فرهنگی در سطح جامعه هستیم و تغییر این شرایط نیازمند تغییر دائمی فضا و تولید آثار سینمایی سازنده برای کودکان و نوجوانان است و با برگزاری جشنواره و حمایت از آن به این مهم خواهیم رسید.

وی افزود: جشنواره فیلم هاى کودکان و نوجوانان بر روی این مسائل کار می‌کند و با توجه کارشناسان بر روی نکات ریز فیلمنامه‌ها، گام مثبتی در جهت فرهنگ‌سازی برای کودکان برمی‌دارد، البته کارشناسانی که به بررسی آثار ویژه کودکان و نوجوانان می‌پردازند باید در رشته هایى چون روانشناسی تحصیل کرده باشند تا بتوانند با اشراف بر باورهای کودکان و نوجوانان و نحوه تأثیرپذیری آنها از فیلمهای تولید شده، به بهبود کیفی این فیلمها کمک کنند.

این بازیگر که در گذشته در اکثر ژانرهای سینمایی ایفای نقش کرده حساسیت روانشناختی در فیلمهای کودک را در شمار دشواریهای ایفای نقش در سینمای کودک برشمرد و اظهار داشت: واقعیت این است که ما باید در فیلم هاى مخصوص کودکان و درواقع در جامعه‌ فضاى لبخند، شادی، امید و نگرش درست به زندگى را رواج دهیم و  در این خصوص فرهنگ‌سازی شود تا کودکان احساس به بن بست رسیدن نکنند.

غفارمنش تقویت ابعاد نگاه عاشقانه خداوند به انسانها در کودکان و امیدبخشى به کودکان و نوجوانان در روند رشد اجتماعى آنها را از ضرورى ترین و بزرگترین مسائل دانست و  ادامه داد: ما باید شادی،امید و مهربانی خداوند را به کودکانمان انتقال بدهیم.

این بازیگر توجه به امر نمایش فیلم در مدارس را مصداقی روشن براى تاکید بر اهمیت کودکان دانست و در ادامه به ضرورت تعامل صحیح با فیلمسازان و هنرمندان کشورهاى دیگر پرداخت و  تصریح کرد: تعامل سنجیده و صحیح با فیلمسازان کشورهای دیگر کمک شایانی به ما می‌کند، زیرا آنها در خصوص تولید فیلم های کودکان و نوجوانان گامهای خیلی خوبی برداشته‌اند.

وی گفت: به یاد دارم فیلم هایی چون«اختاپوس»یا«آهوی پیشانی سپید»موفقیت چشمگیری در جلب توجه کودکان داشتند و فیلم های خوبی به حساب می‌آیند که در زمان خود تاثیرگذاری فراوانی داشتند، الان نیز می توانند موفق باشند، امیدوارم قسمت های دوم و یا سوم این آثار و فیلم های اینچنینی با نگاه روز و در راستای سلیقه مخاطبان، دوباره تولید شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید