افزایش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در سواحل خزر

    کد خبر :235905

مدیر کل پیش بینی وهشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش محسوس دما در سواحل دریای خزر طی فردا (۱۳ اسفند) از احتمال وزش باد شدید در دامنه‌های جنوبی البرز و تهران خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا شرایط جوی کشور را پیش‌یینی کرد و گفت:‌ بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، امروز(۱۲ اسفندماه) تنها مناطقی از شمال شرق و جنوب شرق کشور رشد ابر ، بارش پراکنده و وزش باد خواهد داشت و در سایر مناطق کشور جو نسبتا پایدار است و روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد:‌ فردا (۱۳ اسفندماه) افزایش دما در سواحل دریای خزر قابل ملاحظه و در حدود ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود و دربرخی مناطق سواحل غربی خزر و استان اردبیل وزش باد شدید جنوبی پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی وهشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: از بعد از ظهر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه (۱۳ و ۱۴ اسفند) درمناطقی از شمال غرب ، غرب، دامنه‌های البرز غربی و سواحل دریای خزر رشد ابر و رگبار باران و وزش باران پیش‌بینی می‌شود همچنین در این روز در پاره‌ای از اوقات وزش باد شدید در دامنه‌های جنوب البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

بارش پراکنده در تهران

وی در پایان ضمن پیش بینی شرایط جوی تهران طی روزهای آینده گفت: بر اساس پارامترهای هواشناسی در ایستگاه مهرآباد فردا(۱۳ اسفندماه) آسمان تهران صاف همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید خواهد بود. ضمن اینکه بیشتری و کمترین دمان تهران در این روز بین ۱۹ و ۸ درجه سانتیگراد است. افزون بر این آسمان تهران در روز دوشنبه (۱۴ اسفند) نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد شدید و در بعد از ظهر بارش پراکنده خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در روز دوشنبه ۲۰ و ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید