اعتراض خواننده ایرانی به لغو کنسرت هایش

    کد خبر :235889

محمد معتمدی در پی انتشار مواضع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درباره لغو کنسرتش توضیح داد: از مسئولان محترم ارشاد اصفهان تشکر می کنم که بلافاصله به حرف های بنده واکنش نشان دادند و نامه ای نگاشتند. دقیقاً خواست بنده و بسیاری از هنرمندان همین است که مجموعه ای که این قابلیت را دارد که یک روزه به هنرمندان پاسخ مطبوعاتی دهد چرا درخواست برخی مجوزها را اینقدر به تاخیر می اندازد و هر هفته را موکول به هفته بعد می کند؟ شما بهتر از بنده مطلع هستید که مقوله کنسرت بیش از هر چیز نیاز به برنامه ریزی و هزینه های زیاد برای رزرو سالن و تبلیغات دارد پس باید هنرمند ۲ ماه و در بدترین شرایط حداقل یک ماه قبل از کنسرت از برگزاری آن مطلع باشد در حالیکه برای همین آخرین درخواست بنده تا ۱۰ روز مانده به تاریخ اجرا فرمودند شورا هنوز تشکیل نشده است.

وی ادامه داد: من هیچ مشکل شخصی با مدیریت محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و دیگر شهرستان ها ندارم که بخواهم به بهانه موضوعاتی چون برگزار نشدن کنسرتم با این عزیزان به دعوای مطبوعاتی بپردازم بنابراین اگر در این مورد، موضوعی مطرح می شود برگرفته از اتفاقاتی است که ریشه اصلی آن در روابط موجود در نهادهای برگزاری کنسرت در شهرستان ها و کارتل های موسیقی است که راه برای عده ای خاص از هنرمندان برای برگزاری کنسرت ها باز می کند و از سوی دیگر اجازه نمی دهد هنرمند دیگری وارد این جریان شود.

معتمدی گفت: بنده مدتی است بنا به اهداف مشخصی که برای آینده کاری خود در نظر گرفته ام و با توجه به شرایط نامساعد موجود در فضای موسیقی کشور، موسسه ای را با عنوان «آوای آبی رود» تاسیس کرده و بخش زیادی از فعالیت های خود در حوزه تولید آلبوم و برگزاری کنسرت را در این مجموعه انجام می دهم و به همین دلیل با اطمینان می گویم در این مدت هیچ مجوز کنسرتی در اصفهان به نام بنده و یا موسسه ام صادر نشده است و ما باید حتماً از سوی یک سری از شرکت های واسطه اقدام به اخذ مجوز کنیم. حال اگر مجوزی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان برای کنسرت بنده به نام موسسه دیگری صادر شده نوشداروی پس از مرگ سهراب است.

این خواننده موسیقی ایرانی بیان کرد: آنچه در توضیحات اخیرم و در گفتگوهای قبلی ام مورد توجه بوده صرفا به موضوع برگزاری کنسرت ارتباط ندارد بلکه صحبت اصلی من در حوزه برگزاری کنسرت ها در شهرستان هاست که به شدت تحت تاثیر کارتل ها و جریان هایی است که فقط عده ای از خوانندگان خاص با آنها در تعامل و همکاری هستند و همین خوانندگان هستند که تحت لوای برخی از موسساتی که روابط خاص تری با برخی از دست اندرکاران ارشاد استان ها دارند می توانند در تاریخی که مورد نظرشان است کنسرت برگزار کرده و مشکلی هم در این زمینه نداشته باشند. گویی اینکه این ما و تعدادی دیگر از گروه ها هستیم که اگر بخواهیم کنسرتی را برگزار کنیم یا باید در این کارتل ها حضور داشته باشیم و یا اگر چنین اتفاقی پیش نیامد دچار مشکلات فراوانی شویم که این گونه ما را به دردسر بیندازد.

معتمدی در پایان گفت: بنده برای تک تک مواردی که در متن پاسخ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان منتشر شده، توضیحات مبسوطی دارم که در صورت نیاز این مجموعه به آنها ارسال خواهم کرد. من با اداره ارشاد استان اصفهان مشکل شخصی ندارم بلکه مشکل من در این نقطه است که غفلت آنها باعث شکل گیری جریان هایی شده که اجازه ورود خوانندگان و گروه هایی را که خارج از تیم آنها باشند نمی دهند و باید فکر به حال این مشکل کرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید