زائران ایرانی ۵ اصل را در سفر کربلا جدی بگیرند

    کد خبر :235554

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق ، اخلاص را سرّی از اسرار الهی خواند و ریا در عبادت را موجب بطلان آن دانست و به پنج اصل مهم برای زائران ایرانی اشاره کرد.

به گزارش تسنیم: به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری؛ حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در گردهمایی روحانیون و مداحان با اشاره به حدیثی به بیان علایم شخص ریا کار پرداخت و نشاط در ظاهر وکسالت در خلوت برای انجام عبادات و نیز خوشحالی از تعریف و تمجید مردم از او را از علایم شخص ریاکار برشمرد.

وی با اشاره به شرایط حساس عراق ، از روحانیون خواست در این سفر چند چیز را جدی بگیرند و به زائرین نیز نکات ضروری را تاکید کنند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق توضیح داد: زائران باید به نکاتی نظیر برخورد محبت آمیز با مردم عراق، اجتناب از امور تفرقه انگیز، رعایت کامل مقررات و قوانین کشور عراق، رعایت نظم و انضباط مخصوصاً در عتبات مقدسه و عدم ایجاد مزاحمت برای دیگران توجه داشته باشند.

وی، برنامه‌های فرهنگی بعثه رهبری را جامع و کامل خواند و برنامه‌های موجود در حرم های مطهر را برای زائرین اقناع کننده و اثر گذار دانست و گفت : با توجه به دعوت از سخنران‌ها و مداح‌های ماهر و معروف زائرین می‌توانند بیشترین بهره را از برنامه‌های معنوی و معرفتی ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با تشکر از استقبال گرم زائرین از برنامه‌های بعثه گفت : علاوه بر برنامه‌های روحانیون ومداحان کاروان‌ها سه برنامه دیگر نیز از سوی بعثه در هر روز برای یک زائرمطلوب خواهد بود.

وی با اشاره به قبر مطهر جناب حُر اظهار داشت : امروز کاروان‌ها به صورت دلخواه به زیارت حُر می‌روند و درس توبه را که یکی از مهمترین درسهای اخلاقی ومعرفتی است، می‌آموزند .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید