کمیته اطلاعاتی سنا به دنبال اسناد و ایمیل ستاد انتخاباتی ترامپ

    کد خبر :23537

کمیته اطلاعاتی سنای آمریکااز ستاد انتخاباتی ترامپ خواست تمام مدارک و اسناد خود را در ادامه تحقیقات درباره نفوذ روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحویل دهند.

به گزارش بازتاب به نقل از  روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، در ادامه رسیدگی به دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، کمیته اطلاعاتی سنا از ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواسته است تا تمام ایمیل ها، اسناد و فهرست تماس های تلفنی انجام شده اش  را در اختیار این کمیته قرار دهند.

مقامات آگاه در این باره به واشنگتن پست گفتند که کمیته اطلاعاتی سنا هفته گذشته نامه ای با امضای «ریچارد بور» رئیس این کمیته و «مارک وارنر» دموکرات عالی رتبه آن، به کمیته انتخاباتی ترامپ فرستاده اند .

خبر ارسال این نامه یک روز بعد از آن منتشر شد که رهبران کمیته اطلاعاتی سنا اختیارات گسترده ای برای صدور احضاریه در پرونده روسیه بدون نیاز به رای کامل اعضای این کمیته به دست آوردند.

قانونگذاران این کمیته به منظور تداوم تحقیقات درباره دخالت روسیه در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تبانی احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با مسکو، به اتفاق آراء به «بور» و معاون او «وارنر» مجوز جامعی دادند تا آنها بدون نیاز به کل رای اعضا، احضاریه و حکم صادر کنند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که تازه ترین اخبار از پرونده ترامپ روسیه نشان می دهد «جارد کوشنر» داماد ترامپ نیز قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری 2016، 3 ارتباط مخفیانه و اعلام نشده با «سرگئی کیسلایک» سفیر روسیه در آمریکا داشته است و در این روابط به دنبال ایجاد یک کانال ارتباطی مخفیانه و امن بین تیم انتقال قدرت ترامپ با کاخ کرملین بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید