فرهاد رهبر: فعالیت استادی که از دو جا حقوق بگیرد در دانشگاه آزاد غیرقانونی است

    کد خبر :235342

حال که فرهاد رهبر و علی اکبر ولایتی اساتید را به دلیل تدریس همزمان در دانشگاه آزاد و یک دانشگاه دولتی دوشغله می دانند و کنار می زنند، آیا خود نیز حاضرند دو بلکه چندین و چند شغله بودنشان را بپذیرند و استعفا دهند؟

روز گذشته فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد اخراج صادق زیباکلام از این دانشگاه گفت: ما کسی را اخراج نکردیم بلکه به وی اعلام کردیم فعالیت شما غیرقانونی است چرا که از دو جا حقوق می گیرید. شما می توانید دانشگاه تهران را رها کنید و اینجا استخدام شوید و یا می توانید در دانشگاه تهران باشید و در دانشگاه آزاد به صورت حق التدریس فعالیت کنید.

او گفت: اینکه فردی از دو جا حقوق بگیرد غیر قانونی است. کرسی های کار ما محدود است و اگر کسی بخواهد چند کرسی را اشغال کند، نمی توانیم جوانان جویای کار را مشغول به کار کنیم.

اظهارات فرهاد رهبر البته با واکنش صادق زیباکلام مواجه شد. او گفت: برخی ازمسئولین برای توجیه اقداماتشان راحت دروغ گفته و تحریف میکنند. من ده سال است همچون‌ صدها استاد دیگرعضو پاره وقت آزاد بوده ام و برخلاف آنچه رئیس دانشگاه آزاد میگویند این کارخلاف قانون نیست. حکم استخدامی من را هرسال مسئولین دانشگاه آزاد از روی حکم‌ استخدامی دانشگاه تهران می‌نوشته اند.

فارغ از اینکه عضویت پاره وقت که زیباکلام بدان اشاره کرده شغل دوم محسوب می شود یا خیر، فرهاد رهبر دست روی موضوعی گذاشته که از قضا خود او و ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد بدان گرفتارند و بارها نیز مورد انتقاد قرار گرفته اند.

به گزارش انتخاب،فرهاد رهبر خردادماه سال 95 با حکم سید ابراهیم رئیسی، به سمت مشاور اقتصادی و دبیر کارگروه اقتصادی آستان قدس رضوی منصوب شد. او در انتخابات 96، از کسانی بود که مدام در کنار رئیسی دیده می شد و از نزدیکترین مشاورانش به شمار می رفت.

فرهاد رهبر در مردادماه سال 96 رییس دانشگاه آزاد شد و در این مدت هیچ خبری از کناره گیری او از آستان قدس رضوی منتشر نشده است. به بیان ساده فرهاد رهبر که تدریس در دو دانشگاه را – حتی به صورت پاره وقت – دوشغله بودن حساب کرده، خود به صورت رسمی دو شغل دارد.

جالب است که بر اساس اطلاعات مندرج در سایت دانشگاه تهران، فرهاد رهبر خود نیز استاد و عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است؛ همان دانشگاهی که زیباکلام هم در آن تدریس می‌کند.

به جز او، علی اکبر ولایتی، رییس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد که علاقه مند است تمامی امور اجرایی، سیاستگذاری، آموزشی و … این دانشگاه را راسا زیر نظر داشته باشد، بر اساس گزارش ها، به صورت همزمان 37 سمت رسمی دارد.

سمت های ولایتی شامل 8 سمت سیاسی، 6 مسئولیت فرهگی و 26 مسئولیت آموزشی و پزشکی است. این در حالی است که در فهرستی که از سمت های او منتشر شده، مواردی مانند عضویت در کمیته نظارت بر برجام نیز در نظر گرفته نشده است.

اکنون باید پرسید حال که فرهاد رهبر و علی اکبر ولایتی اساتید را به دلیل تدریس همزمان در دانشگاه آزاد و یک دانشگاه دولتی دوشغله می دانند و کنار می زنند، آیا خود نیز حاضرند دو بلکه چندین و چند شغله بودنشان را بپذیرند و استعفا دهند؟

نکته قابل تامل اینجاست که تدریس آن هم به صورت پاره وقت در دو دانشگاه از نظر منطقی و عقلانی نه تنها دارای ایراد نیست بلکه استفاده بهینه از ظرفیت های علمی محسوب می شود. برعکس، انتصاب همزمان دو سمت اجرایی می تواند هر دو سمت را با اختلال مواجه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید