استراتژی جدید آمریکا درباره کره شمالی: حمله سایبری پیش از تهاجم نظامی

    کد خبر :235335

فارین پالیسی نوشت: این روزها بحث در مورد کره شمالی در ایالات متحده بسیار داغ است . تا جایی که پروژه موسوم به “استراتژی بینی خونین ” به موضوعی قابل توجه در کابینه دولت تبدیل شده است . این جریان حکایت از تمرکز نامتعارف و بیش از حد واشنگتن بر پیونگ یانگ دارد . گرچه ادعای رسمی در این زمینه مطرح نشده است .

به گزارش بازتاب، فارین پالیسی ادامه داد: 6 منبع آگاه از کاخ سفید گزارش کرده اند که پروژه مذکور با هدف افزایش توان اطلاعاتی ایالات متحده برای کنترل کره شمالی طرح ریزی شده است . این برنامه ریزی بی سابقه ، با اهدافی مبتنی بر نفوذ و با کمک سازمان های جاسوسی و از طریق جنگ نرم افزاری صورت می گیرد .

درواقع به اعتقاد 2 منبع آگاه که جزو مقامات پیشین ایالات متحده هستند ، حمله ایالات متحده علیه کره شمالی ، به جای تحریم و عملیات فیزیکی می تواند مبتنی بر فناوری های دیجیتال باشد. یکی از مقامات اسبق دولت در این خصوص گفت ” نخستین حمله از نوع سایبری خواهد بود ”

رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون ، از پیشرفت کشور خود در توسعه موشکی، بسیار خرسند است . اما دولت ایالات متحده طی 6 ماه گذشته، به طور مخفیانه زمینه هایی را برای حمله احتمالی سایبری خود علیه کره شمالی در کشورهایی مثل کره جنوبی و ژاپن ایجاد کرده است.

این فرایند زمینه سازی شامل نصب کابل های فیبر به عنوان پل های ارتباطی در منطقه و راه اندازی پایگاه های کنترل از راه دور و ایستگاه های جاسوسی شنود است . افزون بر این ها احتمال می رود گروهی از هکرها نیز در تلاش باشند ، برای دسترسی به اینترنت کره شمالی برنامه ریزی کنند . این در حالی است که اتصال خارجی کره به اینترنت قطع شده است .

اما اماده شدن ایالات متحده برای حمله سایبری به کره شمالی ابعادی بسیار وسیع دارد : در این جا ، جاسوس های سایبری فرمان را در دست می چرخانند . میلیاردها دلار که صرف زیرساخت ها و تجهیزات فناورانه و آموزش نیروهای دوره دیده شده است به سمت پیونگ یانگ روانه می شود. این موضوعی است که از چند تن از مقامات فعلی و پیشین ایالات محده نقل می شود .

یکی از مقامات پیشین اطلاعاتی ایالات متحده در گفتگو با فارن پالیسی گفت ؛ تمرکز تکنیکی/ملی ما در حال تغییر است . حتی تحلیلگران منطقه ای نیز دوباره ارزیابی می شوند . بر اساس اطلاعاتی که توسط منابع فارین پالیسی فاش شده است ، آماده سازی برای حمله سایبری به کره شمالی شامل تحلیل اطلاعات نظامی و بررسی نحوه ذخیره سازی اطلاعات است .

طی ماه های اخیر نیز تعدادی از پیمانکاران نظامی به دنبال استخدام افرادی بوده اند که نه تنها توانایی تحلیل و بررسی داشته باشند ، بلکه از مزیت آشنایی با زبان کره ای و بهره هوشی بالا نیز برخوردار باشند .

در ماه نوامبر سال 2017 میلادی نیز شایعاتی در خصوص استخدام نیرو برای واحد کره شمالی سازمان سیا بر سر زبان ها افتاد . واحدی که در ماه مه همان سال تاسیس شد . مدیر سیا مایک پمپئو نیز نیز به طور عمدی تاکید کرده که کارمندانی ویژه در این بخش دارد .

به نظر می رسد این روزها دولت کره شمالی به عنوان یک اولویت اصلی برای ایالات متحده تبدیل شده و بر همین اساس نیز سازمان سیا، مرکز ماموریت کره شمالی را برای تخصیص جدی و کامل منابع، توانایی ها و قدرت های خود برای مقابله با تهدید های احتمالی کیم جونگ اون و رژیمش تاسیس کرده است.

جاناتان لیو، سخنگوی سیا در یک ایمیل به فارن پالیسی در این خصوص نوشت. “ما منابع را به عنوان ابزاری مناسب برای مقابله با چالش های جدی تر سازگار می دهیم.”

بر اساس اطلاعاتی که اخیرا به فارن پالیسی داده شده است ، درست پس از تعطیلات سال نوی میلادی ، حجم حرکت منابع به سمت شرق آسیا شدت گرفته است . حتی گروه هایی از سیا که پیش از این در ماموریت هایی مثل مواد مخدر و یا دیگر موارد تروریستی متمرکز بودند برای حضور در این پروژه ضد کره شمالی به خدمت گرفته شده اند . به نظر می رسد دولت ایالات متحده در تلاش است تا تیمی از نخبگان را روی موضوع کره شمالی متمرکز کند .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید