رئیس جمهور دستور خصوصی سازی واقعی خودروسازان را صادر نمودند

    کد خبر :235309

معاون وزیر اقتصاد ضمن انتقاد از کیفیت پایین خودروهای داخلی اعلام نمودکه رئیس جمهور دستور خصوصی سازی واقعی دو خودروساز بزرگ را صادر نمودند

یکی از موضوعات مهم و مطرح در صنعت خودرو، خصوصی سازی واقعی دو خودروساز بزرگ کشور است. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که ریشه اصلی ناکارآمدی ایران خودرو و سایپا دولتی بودن این دو شرکت است و بایستی به طور واقعی خصوصی سازی گردند.

میرعلی اشرف عبدالله‌پوری حسینی،‌ رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه خصوصی شدن ایران خودرو و سایپا یک ضرورت است؛ گفت: بنده دو سال گذشته در جلسه ستاد اقتصادی خدمت آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم رسیدم که آقایان نوبخت، جهانگیری و نهاوندیان نیز در آن جلسه حضور داشتند. در آن جلسه بنده به آقای رئیس جمهور عرض کردم که دولت حدود 20 درصد از سهام ایران خودرو و سایپا را در اختیار دارد ولی عملا این دو شرکت دولتی هستند و لذا این خصوصی سازی نیست.

وی در گفتگو با پردیس خودرو گفت: در آن جلسه آقای دکتر روحانی دستور دادند که همان سهم حدود 20 درصدی که متعلق به دولت است را نیز بفروشید تا سهم دولت به صفر برسد.

پوری حسینی با بیان اینکه دستور آقای رئیس جمهور در هیئت دولت نیز بایستی به تصویب برسد تا عملیاتی شود، گفت: حدود دوسال است که منتظریم این دستور به هیئت دولت برسد و به تصویب برسد.

وی با انتقاد از کیفیت پایین خودروهای تولید داخل گفت: علی رغم اینکه باید از تولید داخل حمایت کرد ولی از وضعیت بد خودروهای داخلی خجالت می کشم.

معاون وزیر اقتصاد دلیل تولید خودرو بی کیفیت توسط ایران خودرو و سایپا را مدیریت غیراقتصادی این دو خودروساز عنوان کرد و گفت: من زمانی که در نماینده مجلس ششم بودم، برای تصویب قانون تجمیع عوارض که مسئول پیگیری آن بودم، بارها با خودروسازان دعوا کردم.

وی گفت: خودروسازان به شدت با این قانون مخالف بودند و بارها علیه این طرح انتقاد کردند.

رئیس سازمان خصوصی سازی خاطر نشان کرد: این شیوه مدیریت در صنعت خودرو، بدترین نوع ممکن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید