دولت نسبت به آنچه در موسسات مالی صورت گرفت، اظهار بی مسئولیتی کرد

  • سیاسی
  • جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۲۷
    کد خبر :235260

رئیس خانه احزاب ایران گفت: متاسفانه دولت ما نسبت به آنچه در موسسات مالی اعتباری در قبال مردم صورت گرفت، کاملا اظهار بی مسئولیتی کرد.

حسین کمالی رئیس خانه احزاب ایران صبح امروز در شانزدهمین کنگره حزب مردم سالاری با اشاره به اعتراضات دی ماه در کشور اظهار داشت: در شکل گیری این اعتراضات، نه اصلاح طلبان نقش داشتند و نه اصولگرایان؛ این اعتراضات در حقیقت موجی بود و برخاست که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه وضعیت کشور چندان مناسب نیست افزود: با این همه درد، چرا مردم سکوت می کنند؟ چرا کسی سوال نمی کند؟ بی سوالی، بدترین درد است؛ یعنی جمعیتی وقتی به اوج ناامیدی برسند، از سوال کزدن مایوس می شوند.

کمالی گفت: مشکلات و معضلات کشور، باید تبدیل به گفتگوی سیاسی و اجتماعی شود که نشده است. هر وقت هم که تبدیل به گفتگو شده، یک طرفه بوده است؛ یعنی یک نفر حرف زده و بقیه گوش داده اند.

به گزارش مهر،وی افزود: در روابط خانواده، محیط کار و تولید این فضای گفتگو وجود ندارد. این نوع گفتگوها در سیستم ما تعطیل است. متاسفانه دولت ما نسبت به آنچه در موسسات مالی اعتباری در قبال مردم صورت گرفت، کاملا اظهار بی مسئولیتی کرد. در بقیه موارد هم، دولت اهمیتی نمی دهد. نه برای دولت مهم است و نه برای ما.

کمالی تصریح کرد: وقتی خانواده ای دست خالی است و نان ندارد که سر سفره ببرد، این باید برای شما غصه باشد و خنده را روی لب های شما خشک کند اما نمی کند؛ چون همه ما مشغول خودمان است.

وی اظهار داشت: در جامعه ما اصلا نقد و بررسی آزاد وجود ندارد؛ اینکه مردم نظرشان را بگویند، نداریم. احزاب نقشی که باید داشته باشند را ندارند.

کمالی افزود: نقد دولتی که سر کار است توسط احزابی باید صورت می گیرد که رقیب هستند. این رقابت به شکل مناسب خود وجود ندارد؛ اصلا رقابت بر اساس برنامه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ما اصلا یاد نگرفته ایم بر اساس برنامه حرکت کنیم. روزمره حرکت می کنیم؛ کار علمی و درست را فرانگرفته ایم. اگر برنامه ها نقص دارد، برطرف کنیم.

دبیرکل حزب اسلامی کار گفت: یکی از دلایل این بی برنامگی، این است که مجموعه های شکل دهنده این برنامه ها، بر اساس قوانین ضعیف شکل گرفته اند. این برنامه ضعیف(اشاره به قانون جدید احزاب)در مجلس فعلی مقرراتی که بر آن وضع شد، ضعیف تر کرد.

کمالی با اشاره به قانون احزاب گفت: قانون احزابی که برای ما نوشته اند، یک اداره دولتی را با این همه محدودیت، اینگونه اداره نمی کنند. احزاب در کشور ما اولین مساله ای که باید اثبات کنند این است که چندان سیاسی نیستند و برای کسب قدرت نیامده اند.

وی افزود: اصلا وظیفه حزب کسب قدرت است اما قانون جوری نوشته شده است که انگار یک موسسه خیریه و غیرانتفاعی می خواهد شکل بگیرد. این قانون آنقدر نامناسب است که من از اینکه یک خارجی این قانون را بخواند، خجالت می کشم.

کمالی تاکید کرد: امیدواریم با نوشتن قوانین کامل تر و مشابه با قانون اساسی، نقش احزاب در کشور بهبود پیدا کند.

وی اضافه کرد: قانون اساسی اختیارات وسیعی را برای احزاب قائل شد اما به خاطر شرایطی که منافقین و گروهک ها در کشور ایجاد کردند، این مساله به شکل قیف درآمد؛ یعنی در قانون اساسی آزادی های زیادی در نظر گرفته شده اما وقتی پایین می آییم، محدود می شویم. یک نفر می گفت اگر قانون اساسی را بلند، بلند در خیابان بخوانیم، به جرم تبلیغ علیه نظام دستگیر می شویم!

دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به طرح پارلمان اصلاحات گفت: این طرح را کواکبیان یک سال پیش مطرح کرد و عده ای هم با آن مخالفت کردند. در حقیقت این طرح برای مردم سالاری و مقطع فعلی نیست؛ این طرح برای چهار سال پیش و توسط نجفی مطرح شد اما کنار گذاشته شد. همت کواکبیان و حزب مردم سالاری باعث شد تا این طرح تبدیل به مساله روز شود.

کمالی تاکید کرد: خواهشی که از کواکبیان دارم این است که این طرح را به عنوان طرحی ملی ببینند و به شکلی نشود که گروهی این طرح را برای خود بدانند و بقیه هم به همین دلیل، با آن مخالفت کنند.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. سپرده گذار کاسپین مجاز گفت:

    جالب است که اگر روزی حقایق مشخص شود هیچکدام از این موسسات مالی به علت سود زیادی که می گرفتند و افزایش سرسام اور قیمت املاکی که در سالهای قبل خریده بودنددچار مشکل خاصی نبودند ولی با اعلام طرح ساماندهی و ادغام تعاونیها سهامداران این موسسات برای سواستفاده از شرایط مقدار بسیار زیادی از املاک و تسهیلات را از این تعاونیها خارج کردند زیرا بی کفایتی بانک مرکزی در طرح ادغام باعث سرپوشی بر اینگونه سواستفاده ها بوده است .

دیدگاهتان را بنویسید