هواوی پی 20 لایت در تصویر واقعی به نمایش گذاشته شد

    کد خبر :235144

تصویر جدید از گوشی پی ۲۰ لایت هواوی به‌دست آمده است که این مدل را با دوربین دوگانه و طراحی مانند آیفون ۱۰۰۰ دلاری اپل، فاش می‌کند.

هواوی به‌زودی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید سری «پی» رونمایی خواهد کرد و مطابق با روند پیشین این شرکت، گمان می‌رود نسخه ارزان‌قیمت پی ۲۰ با پسوند «لایت» عرضه شود. چینی‌ها تأیید کرده‌اند که اعضای جدید سری «پی» را در تاریخ ۲۷ مارس (۷ فروردین ۹۷) معرفی خواهند کرد. با اینکه در تیزرهای تبلیغاتی مختلف به عرضه جانشین پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس به سه دوربین اشاره شده است؛ اما ایوان بلس ادعا می‌کند تنها یک مدل رده‌بالا از سری «P20» به دوربین سه‌گانه مجهز خواهد شد و سایر مدل‌ها با دوربین دوگانه ارائه می‌شوند؛ به همین جهت، اکنون انتظار داریم پی ۲۰ و پی ۲۰ لایت با دو دوربین در قاب پشتی و پی ۲۰ پلاس (یا پی ۲۰ پرو) با دوربین دوگانه معرفی شوند.

این شایعه‌‌پرداز در جدیدترین گزارش خود، تصویری را از گوشی پی ۲۰ لایت منتشر کرده است که گمانه‌زنی‌ها را پیرامون این مدل میان‌رده تأیید می‌کند. مهم‌ترین تفاوت گوشی جدید هواوی از نسخه گران‌قیمت‌ترش یعنی پی ۲۰، تجهیز مدل «لایت» به حسگر اثرانگشت در پنل پشتی است؛ در حالی‌که جانشین پی ۱۰ از حسگر اثرانگشت در پنل جلوی گوشی استفاده می‌کند. با وجود اینکه مدل «لایت» به حسگر اثرانگشت در پنل پشتی مجهز شده، حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش را حفظ کرده است. البته هر دو مدل، حاشیه‌های بسیار باریکی خواهند داشت و بریدگی در بالای نمایشگر آن‌ها ایجاد شده تا دوربین سلفی و بلندگوی مکالمه در پنل جلو جای بگیرد.

گوشی با برند «Shirley» را به نمایش می‌گذارد؛ با این‌حال، باید گفت که از این برند برای نام‌گذاری گوشی‌های پیشین هواوی نیز استفاده شده است تا هویت شرکت سازنده در هنگام توسعه آن مخفی باقی بماند. با توجه به اطلاعاتی که توسط افشاگر معروف به‌دست آمده است، پی ۲۰ لایت از پنل پشتی از جنس فلز استفاده خواهد کرد؛ برای مقایسه، بد نیست اشاره کنیم که جانشین پی ۱۰، پنل پشتی از جنس شیشه خواهد داشت. به همین جهت، عضو رده‌بالای جدید سری «پی» با زبان طراحی جدید هواوی که همراه با میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو معرفی شده بود؛ همراه خواهد شد.

در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری میان‌رده جدید هواوی، گمان می‌کنیم این مدل به تراشه کرین ۶۵۹ با هشت هسته پردازشی مجهز شده باشد؛ ضمن اینکه انتظار داریم پی ۲۰ لایت، رام EMUI 8.0 و سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸.۰ را اجرا کند. چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی از دیگر مشخصات احتمالی جانشین پی ۱۰ لایت خواهد بود. چینی‌ها برای این مدل، یک باتری ۳۵۲۰ میلی‌امپر ساعت را درنظر گرفته‌اند و به‌نظر می‌رسد که دوربین دوگانه ۱۶ مگاپیکسلی گوشی جدید هواوی، از لنزهای ساخت زایس بهره خواهد برد و قادر به ارائه‌ی زوم هیبریدی است. با توجه به این مشخصات، به‌نظر می‌رسد پی ۲۰ لایت به عنوان یک میان‌رده، چندان ارزان نخواهد بود!

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، هواوی نمایشگاه MWC 2018 را برای معرفی پرچم‌داران جدیدش از دست داد؛ به‌نظر می‌رسید شرکت چینی هنوز برای رونمایی پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس (یا مدل «پرو») آمادگی ندارد. تمامی گوشی‌هایی که در تاریخ ۷ فروردین توسط هواوی معرفی خواهند شد، با بریدگی در بالای نمایشگر همراه خواهند بود و انتظار داریم مدل‌های رده‌بالا به پردازنده کرین ۹۷۰ با واحد پردازش عصبی (NPU) مجهز شده باشند. بدین شکل، جانشین پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بهره خواهند برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید